Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Ciljevi i ishodi nastavnog procesa

za pravilan razvoj vašeg predškolca

Kroz usmerene aktivnosti, program za pripremu za polazak u školu i slobodne grupne aktivnosti podržane Harvardovim programom za razvoj višestruke inteligencije, vaše dete kroz igru razvija govor, savladava početno čitanje i pisanje, usvaja početne matematičke pojmove, upoznaje se sa prirodnom i društvenom sredinom, jača svoje fizičke sposobnosti i oslobađa kreativnost i muzikalnost.

Na ovaj način, vaš predškolac usvaja osobine važne za psihofizički, emocionalni i duhovni razvoj i priprema se za uspešno školovanje.

Pogledajte koji su sve ciljevi i ishodi predškolske nastave u Savremenoj osnovnoj školi.

Ciljevi i ishodi

Početno čitanje i pisanje

  • Motivisanost da se prepoznaju grafički simboli, znaci, poruke i obaveštenja, kao i da se nauči da se čita;
  • Veština čitanja razvijena do nivoa određenog mogućnostima i interesovanjima svakog pojedinačnog deteta;
  • Predstave o obliku, boji, veličini i položaju u prostoru predmeta, crteža i znakova;
  • Sposobnost vizuelnog procenjivanja, zapažanja, kao i reprodukovanja opaženog izgleda;
  • Spretna i pokretljiva ruka, šaka i prsti;
  • Pravilno sedenje i držanje pribora za crtanje, slikanje i pisanje;
  • Srazmerno razvijena motorika;
  • Usavršenost pokreta za pisanje vršenih u odgovarajućoj svesci, kao i osposobljavanje da se sveska koristi na odgovarajući način.

Razvoj početnih matematičkih pojmova

  • Sposobnost sagledavanja prostora u odnosu na sopstveno telo i sposobnost sagledavanja međusobnog odnosa predmeta u prostoru;
  • Sposobnost uočavanja relacija među predmetima;
  • Sposobnost raspoređivanja prema određenom pravilu (u nizu, u seriji, po veličini ili po nekom drugom svojstvu);
  • Sposobnost uočavanja odnosa celine i dela;
  • Sposobnost uočavanja pravca kretanja kroz prostor;
  • Sposobnost predviđanja gde će pasti bačeni predmet;
  • Sposobnost kretanja predmeta ili modela u zamišljenim situacijama;
  • Sposobnost imenovanja pojedinih veličina poređenjem dva predmeta ili korišćenjem trećeg predmeta kao uslovne mete;
  • Sposobnost upoređivanja veličina na osnovu malih razlika i njihova serijacija;
  • Osnovni pojmovi o merenju vrednosti;
  • Sposobnost obeležavanja prostora linijama;
  • Sposobnost elementarne orijentacije u prostoru;
  • Sposobnost uočavanja određenih geometrijskih predmeta u okolini;
  • Sposobnost uočavanja i razlikovanja geometrijskih oblika;
  • Sposobnost uočavanja i razlikovanja geometrijskih figura;
  • Sposobnost predstavljanja i rekonstruisanja određenih figura;
  • Sposobnost uočavanja skupova, formiranja skupova i utvrđivanja pripadnosti elemenata skupu;
  • Pojmovi o preseku skupova, uniji skupova, podskupovima;
  • Sposobnost brojanja, poznavanje oznaka za jednocifrene brojeve tj. cifre;
  • Sposobnost uspostavljanja korespondencije „jedan prema jedan” pridruživanjem;
  • Sposobnost proveravanja brojnosti skupova i poređenja brojnosti skupova;
  • Sposobnost brojanja elemenata skupova;
  • Sposobnost pravilnog korišćenja matematičkih simbola za jednako i nejednako;
  • Ovladavanje računskim operacija sabiranja i oduzimanja u okviru prve desetice;
  • Razumevanje razlike između rednih i kardinalnih brojeva;
  • Sposobnost rešavanja jednostavnijih matematičkih problema;
  • Sposobnost snalaženja u vremenu;
  • Sposobnost uočavanja i rekonstruisanja vremenskog sleda događaja.

Upoznavanje prirodne i društvene sredine

  • Razlikovanje živog od neživog;
  • Osnovna svojstva živih bića;
  • Karakteristike životnih zajednica;
  • Poznavanje karakterističnih oblika ponašanja i kretanja životinja;
  • Poznavanje životnih ciklusa životinja (rađanje, odrastanje, razmožavanje, uginuće);
  • Poznavanje životne sredine podesne za opstanak pojedinih vrsta životinja;
  • Poznavanje načina komuniciranja među životinjama;
  • Detaljnije poznavanje tipičnih predstavnika životinjskih carstava;
  • Razlikovanje domaćih i divljih životinja, bliže upoznavanje, saznanja o kućnim ljubimcima;
  • Posmatranje životinja u njihovom ambijentu: izgled, delovi tela, način kretanja, ishrana, razmnožavanje, briga o mladuncima i dr.;
  • Uočavanje razlika između domaćih i divljih životinja i upoznavanje njihovih opštih karakteristika;
  • Odnos čoveka prema životinjama (briga, korist, šteta);
  • Poznavanje izgleda i osnovnih delova biljaka;
  • Poznavanje životnog ciklusa biljaka i uslova za rast i razvoj biljaka;
  • Elementarno poznavanje životnih zajednica u kojima rastu pojedine biljke;
  • Saznanja o čoveku kao živom biću;
  • Poznavanje osnovnih karakteristika izgleda i građe čovekovog tela, unutrašnjih organa i njihovih fizioloških funkcija, osnovnih karakteristika rasta i razvoja čoveka, uslova za život čoveka, osnovnih polnih razlika i glavnih faza čovekovog života;
  • Emocionalna stabilnost i odnegovane pozitivne emocije;
  • Izgrađivanje sopstvenih načina za izražavanje emocija;
  • Osetljivost za osećanja drugih ljudi;
  • Sposobnost kontrolisanja ispoljavanja svojih negativnih osećanja i oslobađanje na konstruktivan način;
  • Osposobljavanje za neposredno učestvovanje u životu i radu odraslih prema dečjim mogućnostima;
  • Rukovanje tehničkim uređajima dostupnim deci;
  • Doživljavanje vrednosti, lepote i smisla ljudskog rada;
  • Izdržljivost, snalažljivost, istrajnost, samostalnost, odgovornost i spremnost na saradnju;
  • Rukovanje alatima i priborima prilagođenim i dostupnim deci;
  • Veština pravljenja najjednostavnijih igračaka od različitih materijala;
  • Elementarna saznanja o institucijama od društvenog značaja (pošta, bolnica, pijaca, autobuska i železnička stanica i sl.);
  • Spremnost da se radno angažuju u skladu sa dečjim mogućnostima u akcijama.
  • Poštovanje i ljubav prema svemu živom, uz motiv da se priroda čuva i unapređuje;
  • Upoznavanje prirodnog bogatstva (voda, ugalj, nafta, rude, Sunčeva energija, hidrocentrale, vodenice, vetrenjače, kiseonik, šume…);
  • Shvatanje čovekovog uticaja na okolinu i povratnog uticaja;
  • Shvatanje značaja očuvanja prirodne sredine (uslov opstanka ljudske vrste);
  • Izgrađivanje ličnog stava prema prirodi i čovekovoj sredini;
  • Upoznavanje jednostavnijih fizičkih zakonitosti;
  • Upoznavanje sa prirodnim pojavama;
  • Otkrivanje i razlikovanje raznih vrsta materijala i njihovih svojstava;
  • Poznavanje predmeta iz svakodnevne upotrebe i njihovih karakteristika;
  • Karakteristike godišnjih doba;
  • Magnetizam i elektricitet (igre i ogledi);
  • Optika;
  • Akustika;
  • Informatika;
  • Znanje svoje kućne adrese, adrese škole;
  • Poznavanje lokacija na kojima je igranje bezbedno;
  • Razlikovanje trotoara od kolovoza kuda se kreću vozila;
  • Poznavanje saobraćajnih pravila;
  • Poznavanje saobraćajnih znakova, uloge semafora, uloge saobraćajnog policajca;
  • Poznavanje pravila ponašanja putnika.

Fizičko vaspitanje

  • Zdravo, fizički dobro i skladno razvijeno dete;
  • Sticanje bogatog motoričkog iskustva;
  • Ovladavanje prostorom kroz graciozno, uravnoteženo i ritmično kretanje u njemu;
  • Razvoj brzine, okretnosti, snage, izdržljivosti, preciznosti…;
  • Prilagoditi uslove u kojima se obavlja telesna aktivnost;
  • Razvijenost svih mišićnih grupa;
  • Osposobljenost za rukovanje raznim rekvizitima;
  • Usavršavanje funkcija čulnih organa׃ vida, sluha, dodira, mirisa i ukusa;
  • Razvoj zdravstvene kulture radi očuvanja i jačanja sopstvenog telesnog i mentalnog zdravlja i zdravlja drugih ljudi;
  • Sticanje elementarnog znanja o bolestima i povredama, njihovom izbegavanju i postupcima prve pomoći;
  • Upoznavanje profesija koje se staraju o zdravlju ljudi;
  • Upoznavanje sa zdravim navikama radi očuvanja zdravlja.

Likovno vaspitanje

  • Sticanje iskustva o predstavljanju raznih oblika u prostoru primenom različitih vrsta linija;
  • Maštovitost;
  • Sposobnost prikazivanja figura ljudi, životinja, biljaka i drugih objekata sa više detalja;
  • Sposobnost dekorativne primene linije;
  • Osetljivost za boje;
  • Smisao za sposobnost izražavanja bojom uz upotrebu najjednostavnijih slikarskih tehnika;
  • Bogatstvo boja i oblika;
  • Poznavanje osnovnih slikarskih materijala i tehnika;
  • Sposobnost dekorativne upotrebe boje;
  • Smisao za oblikovanje od različitih materijala koji se spajaju ili oblikuju prstima dodavanjem ili otkidanjem;
  • Usvajanje tehnike rada, poznavanje svojstava materijala;
  • Osvajanje prostora, veća obrada detalja u postupku vajanja;
  • Samostalno i svesno uočavanje boja, oblika i njihovog sklada;
  • Formirani elementarni estetski stavovi i doživljaji kao početni korak u komunikaciji deteta sa umetničkim delima.

Muzičko vaspitanje

  • Interesovanje za muziku, sposobnost njenog pažljivog slušanja i doživljavanja;
  • Najelementarnije poznavanje muzike, muzičke tradicije i dela savremene muzičke umetnosti, posebno našeg kraja, pristupačnih deci;
  • Sposobnost uočavanja i razlikovanja karaktera kompozicije;
  • Pravilna dikcija i artikulacija teksta prilikom izvođenja pesme;
  • Osećaj za precizno izvođenje različitih ritmičkih struktura pesama;
  • Sposobnost individualnog pevanja, kao i postepeno uvođenje u grupno pevanje;
  • Razvoj muzikalnosti kroz pevanje;
  • Osposobljavanje za korišćenje instrumenata Orfovog instrumentarijuma (štapići, bubnjevi, zvečke);
  • Elementarno muzičko opismenjavanje prilagođeno uzrastu;
  • Postizanje stvaralačke sinteze kakvu daje preplitanje muzičkih, telesnih, dramskih, likovnih i govornih aktivnosti u plesnim aktivnostima kao novom kvalitetu;
  • Ritmička preciznost, koordinacija i kultura pokreta, njihov sklad, lakoća i sloboda u izražavanju muzičkog doživljaja uz snalaženje u prostoru;
  • Sposobnost simultanog igranja uloga kreatora plesnih aktivnosti i njihovog gledaoca, gde dete doživljava, izražava, ali i procenjuje svoje izvođenje;
  • Elementarno poznavanje i razumevanje autentičnog narodnog melosa i horskog stvaralaštva (muzike, pokreta, starih narodnih instrumenata, nekih običaja i etnografskih podataka za kraj u kojem deca odrastaju, ali i šire).
Prijavite se

Predupis za generaciju 2019/20. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »