Moderno obrazovanje

Obrazovanje kao roba 21. veka

Vekovima je ono što definiše najbolje škole bila njihova ekskluzivnost. Stanford je prošlog meseca dospeo na naslovne strane zbog najmanjeg broja primljenih studenata u svojoj istoriji – primljeno je samo 5% prijavljenih studenata. Mnoge privatne osnovne i srednje škole takođe su poznate po tome što primaju neverovatno mali broj učenika.

Ovaj koncept nije ograničen samo na obrazovanje. Tokom prethodnih decenija, oni koji su težili da postanu najbolji u nečemu veoma su se trudili da izbegnu ono što su radile „mase”. Svaki aspekt njihovih života – ishrana, zabava, odeća, prevoz – uključivao je predmete i usluge u kojima je mogla da uživa samo odabrana elita.

Sposobnost industrije da poveća obim proizvodnje promenila je sve ovo. U današnje vreme, ekskluzivnost se ne koristi često da opiše nešto što je „najbolje”. I srednjoškolci i multimilijarderi koriste iPhone. Stvaranje izuzetnog doživljaja za široke mase omogućava organizacijama da razviju proizvode svetske klase koji odgovaraju svima.

 

Alternativni model obrazovanja kao robe 21. veka

Velika otvorena tržišta ohrabruju neku vrstu prirodne selekcije koja pokreće učestala poboljšanja: što su proizvodi i usluge bolji, više ljudi će ih koristiti. Što ih više ljudi koristi, to bolji oni postaju. Kako mreža raste, saznajemo više o tome šta uspeva (a šta ne). Podaci iz mreže teraju sistem da evoluira kako bi zadovoljio promenljive potrebe ljudi koji ga koriste. Pored toga, kako potražnja za svakim narednim proizvodom raste, proizvođač može da uloži više novca u poboljšanje i razvoj.

Nasuprot najpopularnijoj robi 19. veka, koja se odlikovala retkošću i nedostupnošću, najpopularnija roba 21. veka pobeđuje zahvaljujući brojnosti. Potrošači se otimaju da kupe verziju proizvoda koju poseduje još 200.000 ljudi, a ne 200, jer se sve u vezi sa takvim proizvodima unapređuje zahvaljujući široj distribuciji.

 

Neprestano usavršavanje nastavnika

Savremena osnovna škola se neprestano unapređuje kako bi pružala kvalitetniji doživljaj učenja za sve. Nastavnici svakodnevno razmenjuju informacije jedni sa drugima radi unapređenja školskog iskustva. U školi je na delu prirodna selekcija i ona iz temelja menja pogled na obrazovanje.

Iako niko nije u stanju da predvidi budućnost, Savremena osnovna škola priprema svoje učenike za svet sutrašnjice tako što drži korak sa njihovim promenljivim ciljevima i mogućnostima danas. Menjajući sebe, mi ne samo da najbolje služimo učenicima već im, takođe, pokazujemo šta znači biti fleksibilan, preuzimati rizik i stalno se preispitivati.