Edukativne aplikacije za sve uzraste

Interaktivno učenje kroz sliku i zvuk

Specijalno prilagođene razvoju i potrebama učenika različitih uzrasta edukativne aplikacije omogućavaju vašem detetu da na napredan i savremen način savladava lekcije. Uz pomoć slike, zvuka i grafike u službi znanja, učenik od malih nogu stiče ljubav ka učenju i upoznaje se sa edukativnom ulogom i potencijalima pametnih uređaja.

Zabavne aplikacije za učenje koje se koriste u O. Š. “Savremena”

Motion Math predstavlja inovativni model za upoznavanje sa osnovama matematike kroz vizuelno bogat i zabavan sadržaj. Ova aplikacija za matematiku predstavlja kombinaciju igrica i fizičkog game-play-a povezuje mišićnu memoriju deteta sa sadržajem i tako olakšava razumevanje i usvajanje osnovnih matematičkih pojmova kakvi su: brojanje, merenje, oblici. Igre ne zahtevaju čitanje, lake su za rukovanje i čine da vaše dete zavoli matematiku od malih nogu.

Math aplikacija
bee bot

Bee-Bot su specijalno osmišljeni roboti-pčelice za edukativnu upotrebu kod dece. Šareni, laki za rukovanje, oni donose uzbuđenje i radoznalost, a vaše dete obožavaće da uči uz njih. Zahvaljujući različitim dodatnim materijalima i kurikulumima sa preko 100 lekcija, učenik pomoću Bee-Bot-a stiče znanja iz različitih oblasti od matematike: prepoznavanje oblika, brojanja, preko maternjeg i stranog jezika pa sve do prirode i sveta koji okružuje mališane.

Daisy the Dinosaur je simptaični dinosaurus koji voli da pleše i istovremeno uči vaše dete osnovama programiranja – najtraženijoj i najprofitablnijoj veštini današnjice. Učenici pomoću jednostavnog drag and drop interface-a upravljaju njime kroz različite izazove. Na ovaj način vaše dete će početi da razumeva objekte, događaje, povezanost pokreta i lika na ekranu.

Dino
Kodable aplikacija

Kodable aplikacija kreirana je za decu uzrasta od 4 do 10 godina sa jednim ciljem: da vaše dete nauči osnove kodiranja kroz zabavu i edukativne igre. Posebna pogodonost jeste što se na ovaj način stiču znanja i iz jezika i matematike, a roditelji mogu da je koriste zajedno sa decom čak iako nisu nikada ranije kodirali. Korišćenjem ove edukativne aplikacije dete jača svoje kritičko mišljenje, komunikaciju, kreativnost i saradnju sa drugima.

Scratch Jr. omogućava učeniku da pravi sopstvene interaktivne priče i igre. Dok na taj način ispoljava svoju kreativnost, dete istovremeno uči da rešava probleme, kreira projekte i sarađuje sa drugarima. Učenik sastavlja blokove koji predstavljaju linije koda i tako omogućava junacima igrica da se kreću, skaču, pevaju. Takođe kreira i izgled junaka, pa mu tako pozajmljuje svoj glas ili svoju sliku. Ova edukativna aplikacija specijalno je napravljena da podstiče socijalni, kognitivni, lični i emotivni razvoj učenika uzrasta od predškolskog do srednje škole.

Scratch aplikacija
iMovie aplikacija

Zajedno sa drugarima i vaspitačima vaše dete pomoću iMovie aplikacije kreira zanimljive video priče o različitim temama od toga kako je provelo dan u školi, preko novih stvari koje je naučilo do beleženja rasta i napretka biljaka koje gaje u učionici. Posebno zanimljiva aktivnost jeste pravljenje kratkog filma: učenici imaju jasno podeljene uloge – dok jedni glume, drugi snimaju, treći kreiraju scenografiju. Vaše dete razvija kreativnost dok se zabavlja sa svojim vršnjacima.

Greenscreen omogućava učeniku da pravi kratke filmove, reportaže i priloge. Efekat zelenog ekrana koristi se u filmovima kako bi stvorio utisak da su glumci na drugoj planeti ili da se voditelj vremenske prognoze nalazi ispred mape. Na ovaj način učenik obrađuje različite teme – od vremena, preko zanimljivih gradova i pejzaža do života na drugim planetama; on se javlja sa meseca, iz pustinje, sa mora i kopna – gde god ga uzbudljivi svet učenja odvede. Njegova mašta i kreativnost ovde nemaju granice!

greenscreen aplikacija
skitch

Skitch aplikacija omogućava nastavnicima da predstave učenicima na živopisan način različite lekcije: brojanje i oblike, učenje reči kroz slike, prirodne fenomene. Zahvaljujući mogućnosti crtanja po fotografijama Skitch dozvoljava vašem detetuda ispolji svoju kreativnost i kroz interakciju bolje razume predstavljene objekte.

Explain Everything daje nastavnicima mogućnost da detetu na interaktivan i što zanimljiviji način približe ono što predaju. I više od toga: učenik zajedno sa njima može da snima sopstvena objašnjenja o tome kako se nešto koristi. Na taj način dete bolje pamti novonaučene stvari jer ih, prezentujući vršnjacima, istovremeno samo usvaja i lakše razume.

explain everything aplikacija
edu creations aplikacija

Educreations omogućava nastavnicima da snime kratke, interaktivne, zabavne priče koje predstavljaju rezime onoga što je dete učilo. Lekcije je moguće gledati bilo gde i bilo kada – u učionici, kod kuće, u smartbusu, na raspustu ili preko vikenda. One su animirane i interesantne tako da će ih učenik rado gledati, a ono što je naučio dugo će pamtiti. Pored novog znanja, dete će uz ovu aplikaciju početi da stvara i svoju informatičku pismenost.

Google aplikacije za učenje i obrazovanje

Google aplikacije za obrazovanje imaju za cilj da poboljšaju nastavni proces tako što će olakšati pristup edukativnim materijalima, omogućiti projektnu nastavu i ubrzati komunikaciju sa učiteljima i nastavnicima. U zavisnosti od uzrasta u nastavi se koriste email i chat, zajednički disk za čuvanje dokumenata, aplikacija za postavljanje/predavanje zadataka, kalendar sa važnim datumima u životu škole, odabrani veb sajtovi. Svaki učenik O. Š. “Savremena” dobija svoj nalog putem koga pristupa svim Google aplikacijama koje škola koristi.

Google Earth Google Maps aplikacije pomažu učenicima da bolje savladaju lekcije iz geografije. Kretanjem po mapi, zumiranjem, korišćenjem reljefnog pregleda i Street View-a, kao i čitanjem informacija o različitim zemljama, njihovom položaju, klimi, flori i fauni, učenici na interaktivan način sagledavaju ono što im se predaje i gradivo pamte duže.

Google Drawing omogućava učenicima da ovladaju geometrijom. Istovremeno kroz crtanje različitih oblika i dijagrama deca se uče kako da obogate svoje referate, prezentacije, da istaknu različite delove u svojim nastavnim materijalima. Tako proces učenja postaje interaktivniji i efikasniji. Ono što je nekada bilo podvlačenje sada je Google Drawing, samo sa daleko većim mogućnostima. Istraživanja su pokazala da učenici  koji na ovaj način imaju interakciju sa gradivom, bolje pamte i lakše razumevaju lekcije.

I-pad aplikacije u nastavi

I-pad uređaji koji koriste učenici O. Š. “Savremena” predstavljaju svojevrsne elektronske sveske koje učenje čine lakšim, zanimljivijim i interaktivnijim. U zavisnosti od uzrasta I-pad dolazi sa instaliranim aplikacijama koje se koriste u nastavi.

I-pad aplikacije  za biologiju kakve su 3D Cell, 3D Brain i 3D Bones, omogućavaju učenicima da se u potpunosti i slikovito upoznaju sa ljudskim telom, njegovim sastavnim delovima: ćelijama, mozgom i kostima, kao i načinom njihovog funkcionisanja. Zahvaljujući ovim aplikacijama časovi biologije su ilustrativni, interaktivni i nezaboravni.

I-pad aplikacije za matematiku PCalc Lite, iMathematics, Photo Math, Mathletics, Geometry Pad i Geometry Construction Tutor omogućavaju učenicima da se na efikasan i zanimljiv način upoznaju sa matematičkim oblastima: aritmetikom, algebrom i geometrijom. Uz ovakve podsticaje matematike ne predstavlja bauk već nešto što učenici O. Š. “Savremena” sa zadovoljstvom rade.

Još jedan predmet od koga su ranije učenici zazirali,  uz pomoć I-pad aplikacija postaje nešto što učenici sa nestrpljenjem iščekuju. Aplikacije kao što su Chem Crafter, Periodic Table, Elemental i Chemist Free čine hemiju zabavnom i interaktivnom. Bilo da grade svoju laboratoriju ili učestvuju u kreativnim eksperimentima učenici na podsticajan način usvajaju važna znanja iz ovog predmeta.

Aplikacije za učenje kao što su History of the World, WWII Lite: History Challenge, European Exploration, Five Thousand Years, Learn World Geography i Museums of the World podržavaju učenje istorije i geografije i pomoću njih učenici stiču znanja iz određenih istorijskih epoha, otkrivaju nove svetove u istraživačkim ekspedicijama, upoznaju se sa starim civilizacijama. U isto vreme deca imaju prilike da se obaveste o glavnim gradovima, svetskim rekama, planinama i jezerima kao i da virtuelno posete svetske muzeje i vide dela umetnika iz različitih zemalja i epoha.

Najzastupljeniji jezici u Savremenoj su srpski i engleski. Pored raznovrsnog nastavnog materijala  na časovima engleskog jezika koriste se i aplikacije za online učenje, koje olakšavaju usvajanje ovog jezika: Dictionary, Kindle, Inkling, TED, TED Books i Audible.

Učenje ostalih jezika podržano je aplikacijama kakve su Duolingo, Learn with Babbel i Bilungual Dictionaries.

I-pad edukativne aplikacije za usvajanje znanja iz IT-ja kakve su Treehouse, Udacity, Hopscotch, Swifty i Emaze omogućavaju našim učenicima da se upoznaju sa osnovama veb dizajna i divelopmenta, razvoja aplikacija, baza podataka i kreiranja video igara. Na taj način učenici stiču informatičku pismenost i upoznaju se sa jednom od najprofitabilnijih oblasti današnjice.

Aplikacije iz “Izvrnute učionice” čine učenje zabavnim kao gledanje edukativnih emisija na televiziji. Khan Academy kursevi donose nezaboravne lekcije iz matematike, biologije, hemije, fizike, umetnosti, istorije, IT-ija, muzičkog… koje će učenici zauvek pamtiti. Tu je takođe i Coursera sa kursevima iz najrazličitijih oblasti koji će pobuditi razdonalost učenika i naučiti ih važnim stvarima.

Interaktivni kvizovi za proveru znanja

Napredak vašeg deteta redovno se proverava različitim metodama propisanim planom i programom. Međutim tu su i zabavni načini provere znanja zbog kojih učenici O. Š. “Savremena” nikad ne strepe od ispitivanja. Aplikacija Edmondo postavlja istraživačke zadatke učenicima, angažuje ih da učestvuju u edukativnim igrama, da se takmiče u kvizovima i diskusijama.

Kahoot dozvoljava učiteljima i nastavnicima da na kraju svake lekcije naprave online kviz koji svi učenici mogu raditi istovremeno i upoređivati svoje rezultate.

Ispitivanje nikad nije bilo zabavnije.

Radoznala deca – uspešni ljudi

Raznovrsne edukativne aplikacije imaju za cilj da nastavni proces učine interaktivnim i omoguće detetu da bude njegov aktivni sudeonik tako što će biti angažovano i zainteresovano. Uz različite pristupe učenju koje ove aplikacije donose kao i kroz mnoštvo oblasti koje pokrivaju budi se i podstiče učenikova radoznalost koja razvija u njemu celoživotnu ljubav za učenjem i upoznaje ga sa alatima koji mu omogućavaju kasnije samostalno usavršavanje.

Krajnji rezultat su: Radoznala deca koja znaju kako da uče samostalno!

Prijavite se

Upis za generaciju 2024/25. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »