Najsavremenija privatna osnovna škola

Kako u praksi izgleda kreativna nastava

Učitelji i nastavnici u Savremenoj osnovnoj školi kreiraju časove koji učenicima pružaju najbolje edukativno iskustvo

Inovativnost je uvek u vezi sa ličnim osobinama predavača i ni na koji način ne zavisi od samog nastavnog programa. Ona se ogleda u načinu na koji je čas osmišljen i u tome kako se taj čas vodi, u empatiji koju imamo za učenike, u iskrenom radovanju svakom novom času i svakom novom susretu sa izazovom koji se krije u odgovornosti koju imaju oni koji treba nekoga da poduče određenim znanjima i veštinama.

Časovi u Savremenoj su kreativni i inovativni jer su i naši nastavnici upravo takvi.

UČENJE JE ZANIMLJIVIJE UZ TEHNOLOGIJU

Savremene tehnologije i edukativni uređaji najnovije generacije su tu da proces olakšaju i učine ga dodatno zanimljivim i povećaju stepen interakcije kroz nova tehnološka dostignuća i rešenja, prilagođena osnovcima i njihovim obrazovnim potrebama.

U kojoj meri svremena tehnologija može biti u službi sticanja znanja na kreativan, zanimljiv i drugačiji način, ovde zaista dolazi do izražaja. Različite edukativne aplikacije,  igrice, animirani videi i razni elektronski gedžeti dodatno omogućavaju da učenje bude interaktivno i zabavno, a da deca zaista usvoje znanje.

Različite obrazovne aplikacije omogućavaju da se i testovi iz različitih predmeta jednostavnije rade.

Savremena tehnologija u obrazovanju

ŠKOLSKO GRADIVO SE 67% BRŽE USVAJA UKOLIKO SE PLASIRA KROZ EDUKATIVNE IGRICE I APLIKACIJE.

ČASOVI KOJI „DRŽE PAŽNJU” I PODSTIČU RAZMIŠLJANJE

Koren kreacije, međutim, nastaje i ostaje u samoj zamisli nastavnika koji kreira svoj čas, bilo da je u pitanju obrada novih lekcija, obnavljanje naučenog ili provera stečenog znanja… Bilo da smo u učionici, u šumi, u teatru, školskoj kuhinji, laboratoriji ili u gimnastičkoj sali…

To su uvek časovi koje učenici čekaju sa nestrpljenjem i na kojima ne žele da čuju zvuk zvona koji označava kraj; to su časovi koji imaju produženo trajanje u glavama naše dece i čiji eho se prostire kroz njihovo odrastanje, pa i kroz čitav život.

ISKUSTVENO UČENJE ZA NAJMLAĐE

Dokazano je da se znanje najbolje usvaja iskustveno, zbog čega u Savremenoj osnovnoj školi preimenjujemo različite, kreativne načine za usvajanje novih znanja.

Primera radi, najmlađi osnovci o svetu oko nas uče odlaskom u prirodu, rasadnike, na farmu ili u zoološki vrt kako bi na pravom mestu naučili o zemljištu, vodama, biljkama i životinjama. Kada uče o zanimanjima i društvu, to čine kroz posete fabrikama i kompanijama, kao i kroz razgovore sa zaposlenima u njima.

Aktivno učešće u nastavi

Znanje se najlakše usvaja na osnovu iskustva – kroz oglede, praksu i primere.

Takođe, učenici vrlo često izvode i eksperimente kako bi iskustveno naučili i sami proverili različite procese o kojima uče: rastvorljivost, kretanje, trenje i slične. Brojeve, brojanje i računske operacije savladavaju kroz edukativne predstave u kojima nastupaju oni sami govoreći adekvatan tekst. Simulacije različitih životnih situacija, poput obroka za stolom ili susreta i pozdravljanja sa starijima, pomažu im da savladaju bonton.

POVEZIVANJE ZNANJA KROZ MULTIDISCIPLINARNE ČASOVE

Časovi u Savremenoj osnovnoj školi su uvek multidisciplinarni, jer samo zahvaljujući takvom načinu učenja deca mogu da steknu sveobuhvatno znanje, ali i da nauče da povezuju, što je vrlo bitno za razvoj mišljenja i kasnije nastavak školovanja.

Tako stariji osnovci o Drugom svetskom ratu ne uče bubajući datume, bitke i imena generala, već povezuju znanje o ovom značajnom periodu kroz časove istorije, geografije, srpskog, engleskog, muzičkog i likovnog.

Učenici izvode skečeve u kojima svako zastupa neku od zaraćenih zemalja i iz svog ugla predstavlja ratna dešavanja, zastupa stavove i brani interese svoje nacije. Istovremeno, upoznaju se i sa književnošću i umetnošću koja je pratila ovaj period.

Razvoj mišljenja i povezivanja

Interdisciplinarna nastava omogućava da učenici objedine znanje iz različitih oblasti, kao i da razvijaju kritičko mišljenje.

Prijavite se

Upis za generaciju 2024/25. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »