Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
![Multidisciplinarno učenje u Savremenoj](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2019/07/Multidisciplinarno-Ucenje.jpg)
Multidisciplinarno učenje
Za usvajanje veština 21. veka
Savremena ima za cilj da od svojih učenika stvori odgovorne građane opremljene znanjima i veštinama za 21. vek. Zbog toga smo kreirali okruženje u kom se razvijaju odgovorna, radoznala i kreativna deca sposobna za rešavanje problema kroz istraživanje i timski rad i posvećena zajednici i okolini kojoj pripadaju. Kako bismo ostvarili ove visoke ciljeve, negujemo najsavremenije metodičke pristupe u nastavi. A jedan od njih je multidisciplinarno učenje.
Oslobađanje skrivenih potencijala u detetu
Ovakav pristup temelji se na Harvardovom programu za razvoj višestruke inteligencije. Kroz personalizovan i inovativan pristup u sredini obogaćenoj savremenom tehnologijom, vaše dete je deo sveobuhvatnog, eko-osvešćenog, provećujućeg i kreativnog nastavnog procesa. Zahvaljujući celovitom posmatranju dečje ličnosti i primeni različitih nastavnih metoda, razvijaju se postojeći i oslobađaju skriveni talenti u svakom učeniku. Krajnji rezultat jeste samouvereno dete sa jakom željom za učenjem.
![Višestruka inteligencija za oslobađenje skrivenog potencijala deteta](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2019/07/Oslobadjanje-Potencijala.jpg)
Savremen pedagoški pristup
Sinteza proverenih i naprednih metodičkih pristupa čini da je nastavni proces u Savremenoj raznovrstan, bogat i podsticajan. Cilj svakog časa je da probudi u učenicima strast za znanjem i obogati ih ključnim veštinama. Zbog ovoga vaše dete usvaja ključnu sposobnost za uspeh u 21. veku: strast za celoživotnim učenjem.
Nastavni proces je raznovrstan i bogat najuspešnijim predavačkim tehnikama i principima:
- Učenje na osnovu afiniteta;
- Savladavanje akademskih veština;
- Razvijanje koncentracije i fokusa;
- Refleksivno učenje;
- Eko-osvešćeno obrazovanje;
- Harvardov program za razvoj višestruke inteligencije.
![SAvremen pedagoški pristup](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2018/12/Savremen-pedagoški-pristup-slika.png)
Kako to izgleda u praksi?
Na primeru Harvardovog programa višestruke inteligencije pogledajte kako u nastavi ostvarujemo ciljeve i vrednosti multidisciplinarnog pristupa.
Harvardov pristup nas uči da postoji veliki broj načina na koje jedna osoba usvaja nova znanja. Svi ti načini nezavisni su jedan od drugog i prema tome koncept jedne inteligencije nije dovoljan, a samim tim ni koncept jednog načina podučavanja.
Prema ovom programu, postoji osam tipova inteligencije u svakom čoveku.
Nature Smart
Razumevanje prirode i njenih procesa.
People Smart
Razumevanje drugih ljudi i njihovih osećanja.
Number Smart
Razumevanje matematičkih procesa, računskih operacija.
Picture Smart
Posmatranje sveta kroz slike, boje i oblike.
Music Smart
Sposobnost za ritam, melodiju, tonove.
Body Smart
Obdarenost za sport, igru i drugu fizičku aktivnost.
Word Smart
Talenat za izražavanje kroz jezik i diskurs.
Self-Smart
Sposobnost razumevanja svojih misli i osećanja.
Svako dete poseduje svih osam tipova inteligencije, ali nisu svi podjednako razvijeni. Kako bi se u potpunosti razvili postojeći talenti svakog deteta, ali i ojačali oni skriveni, multidisciplinarno učenje primenjuje raznovrsne nastavne materijale i tipove učenja i individualizovan pristup svakom učeniku.
Sve dnevne aktivnosti i lekcije osmišljeni su tako da ojačaju svaki od osam tipova inteligencije vašeg deteta.
Posebna prednost ovakvog pristupa je što vi kao roditelj rano saznajete u kojim oblastima je vaše dete posebno talentovano, a takođe uviđate i njegove skrivene potencijale koji u običnim školama često ostanu neprimećeni.
Rezultat – deca obogaćena veštinama za 21. vek
Zahvaljujući multidisciplinarnom pristupu, vaše dete usvaja ključna znanja i sposobnosti neophodne za uspeh u 21. veku. Posedovanje ovih veština čini sjajnu osnovu koja omogućava detetu da se razvije u celovitu ličnost.
U Savremenoj vaš osnovac se uči:
- Kako da bude najbolja verzija sebe (Learn to Be);
- Kako da bude aktivan i sposoban (Learn to Do);
- Kako da sarađuje i funkcioniše u timu (Learn to Collaborate);
- Kako da živi sa drugima i brine o okolini (Learn to Coexist);
- Kako da samostalno uči (Learn to Learn).
Multidisciplinarni časovi i interaktivna nastava možda nisu najjednostavniji način da se predaje, ali predstavljaju najmoćniji način da učenik razvije ključne veštine neophodne za uspeh u 21. veku.
Da vaše dete izraste u odgovornog čoveka i kreativnog lidera sutrašnjice!