Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

KREATIVNA UČIONICA

ZABAVNO I EFIKASNO UČENJE

Svet se višestruko promenio još u prošlom veku. Zašto je onda obrazovanje ostalo isto?

Stari sistem koji je podučavao kroz izolovane predmete između kojih učenik nije bio podstican da traži vezu – danas jednostavno nije primenljiv.

Za dublje učenje, neophodno za uspeh u 21. veku, potreban je interdisciplinaran pristup.

KAKO IZGLEDAJU ZANIMLJIVI ČASOVI?

Sećate li se faze u kojoj je vaše dete postavljalo bezbroj pitanja o svetu koji ga okružuje?

Jedno se nadovezivalo na drugo; odnosila su se na različite stvari istovremeno. Reč je o prirodnoj radoznalosti deteta koja se ogleda u tome da ono svet doživljava holistički. Za razliku od odraslih, koji znanja i činjenice razvrstavaju u odvojene kategorije, dete sve povezuje sa svim.

Sad dolazi pravi obrt:

Najuspešniji savremeni metodički pristupi utvrdili su da je takav pristup učenju najefikasniji i najprilagođeniji potrebama 21. veka.

Reč je o multidisciplinarnom učenju.

Umesto da se određena tema predaje samo na jednom predmetu, ona se učeniku izlaže i iz perspektive drugih predmeta. Tako se, na primer, o Drugom svetskom ratu ne uči samo na časovima istorije, već se on sagledava i iz perspektive geografije, matematike, književnosti.

Interdisciplinarni pristup nastavi takođe podstiče saradnju učenika i nastavnika u malim grupama gde se diskutuje o fenomenima koji se proučavaju.

Zanimljivi časovi

Na taj način učenik se ohrabruje da razumeva veze između različitih događaja i pojava i tako stekne celovitu sliku o svetu.

Cilj je da učenik bude sposoban da znanje stečeno u školi primeni u praktičnim situacijama i realnim uslovima.

Korelacija u nastavi predstavlja jedan od najnaprednijih metodičkih pristupa koji priprema učenike za 21. vek, a mape znanja (istraživačke mape) omogućavaju deci da razumeju povezanost između matematičkih, naučnih i društvenih tema.

Zahvaljujući softveru koji koristimo u Savremenoj osnovnoj školi, učenici mogu da se kreću kroz mrežu tema. Klikom na određeni pojam, otvaraju se drugi pojmovi iz različitih oblasti koji su sa njim u vezi. Svaki pojam sadrži informacije o sebi u vidu lekcije, a i časovi u Savremenoj su isto tako povezani.

Tako učenik na jednostavan i savremen način ima priliku da koristi interdisciplinaran pristup.

 

ZABAVNA MATEMATIKA

Učenje matematike za mnoge đake predstavlja aktivnost kojoj se i ne raduju previše.

Ali zašto matematika ne bi bila zabavna matematika?

U Savremenoj osnovnoj školi primenjuju se različite igre u nastavi matematike kako bi se deci od samog upoznavanja sa brojevima i različitim matematičkim operacijama i zadacima predstavila matematika kroz igru i zabavu i na taj način sprečila početna odbojnost prema ovoj nauci.

Cilj zabavne matematike jeste da đake prvake, kao i učenike viših razreda, pripremi za usvajanje osnovnih matematičkih znanja, koja će kasnije nadograđivati u višim razredima.

Učenje matematike kroz igru i zabavu osposobljava đake za razumevanje različitih matematičkih koncepata koje će kasnije moći da primene u praksi u drugim oblastima.

Zabavna matematika približava deci ovu nauku na jedan drugačiji način gde se matematika predstavlja kroz igru i na taj način se podstiče veće interesovanje za matematičko obrazovanje i dečja radoznalost za različite računarske operacije.

Kako bi se matematika što bolje naučila i razumela, u Savremenoj osnovnoj školi koristi se najmodernija tehnologija koja pomaže da se nova matematička znanja što lakše usvoje i primene. Pomoću različitih robota koji se koriste u nastavi đaci će usvojiti i razviti dodatna znanja iz matematike. Na ovaj način matematika se predstavlja kao jedna zabavna aktivnost koja pomaže da se formira naučni pogled na svet.

ucenje matematike kroz zabavu

Predavači u našoj školi nastoje da se kod dece razvije matematička radoznalost i da se matematika predstavi kao zabavna nauka. Kroz različite matematičke mozgalice, zabavne načine učenja brojeva i tablice množenja, zanimljive crteže i slike za usvajanje znanja iz oblasti geometrije itd. deca će veoma lako steći matematičku kulturu koja je potrebna za uspešan dalji tok obrazovanja.

Razmišljanje „out of the box”

Korelativni pristup omogućava učenicima da sintetišu znanje dobijeno iz različitih predmeta, pomaže im da razviju veštine koje se mogu koristiti u različitim disciplinama, poboljšava komunikacijske sposobnosti, uči ih samostalnosti u istraživanju. Sve ovo su osobine koje se razvijaju tokom čitavog života; stoga je veoma važno da se deci usade na samom početku njihovog obrazovanja.

Interdisciplinarnost priprema učenike za svet budućnosti, u kom će jedna od najpoželjnijih osobina biti „razmišljanje izvan kutije”, odnosno. Istraživanje pokazuje da korelacija u učenju:

POJAČAVA PODJEDNAKO RAZVIJANJE LEVE I DESNE STRANE MOZGA ZA 70%
POVEĆAVA SPOSOBNOST REŠAVANJA PROBLEMA ZA 75%
POBOLJŠAVA REŠAVANJE LOGIČKIH ZADATAKA ZA 80%
OJAČAVA SPOSOBNOST UČENIKA DA PREDLOŽI VIŠE REŠENJA ZA PROBLEM ZA 85%

Da kreativnosti u učionici zaista ima u Savremenoj osnovnoj školi pokazuju sledeće reportaže, po kojima se može videti kakve sve zanimljive stvari učenici, zajedno sa svojim nastavnicima, rade na stvarno drugačiji način:

Savremena osnovna škola pridružila se novom eTwinning projektu

Savremena osnovna škola pridružila se eTwinning projektu, u čijem je fokusu briga o mentalnom zdravlju i emocionalno blagostanje dece, kroz partnerstvo sa obrazovnim ustanovama u Italiji, Grčkoj i Hrvatskoj.

Važno je voleti – nedelja ljubavi u stvarno drugačijoj školi

Uoči 14. februara, Dana zaljubljenih, učenici Savremene osnovne škole posvetili su čitavu nedelju temi ljubavi.

Svetski dan čitanja naglas – učenici iz duše govore stihove poznatih pesnika

Čitanje i pisanje pripada svima, a moć deljenja priča postaje posebno velika kada se čita naglas. Sa takvim idejama, u Savremenoj osnovnoj školi obeležen je 3. februar, Svetski dan čitanja naglas, uz metod vršnjačke edukacije.

Kreiranje Erasmus+ projekata kao garancija kontinuirane moderne edukacije

Učitelji i nastavnici Savremene osnovne škole obogatili su svoje već mnogobrojne veštine iz oblasti obrazovanja kroz edukaciju u okviru obrazovnog Erasmus+ programa.

Dani svetosavlja kao prilika za kreativan rad u učionicama i pravljenje slavskog kolača

Školska slava i svetosavlje probudili su maštu i kreativnost, pa su tako mnogi daroviti osnovci na izuzetan način portretisali Svetog Savu, a u okviru kulinarske sekcije samostalno su napravili prelep slavski kolač, koji je korišćen i pri crkvenom obredu.

Neobična izložba u holu Savremene o muzičkim instrumentima iz prošlosti

Nije retko da se savremeni osnovci kroz neobične aktivnosti uče istoriji ili umetnosti, a najnoviji projekat na tu temu značio je putovanje kroz vekove kako bi se razotkrila muzička prošlost naših predaka.

Savremena osnovna škola zvanično postala Brainfinity Problem Solving School

Savremena osnovna škola nastavlja da pomera granice kada je u pitanju najkvalitetnije moderno obrazovanje. Ova škola zvanično je postala Brainfinity Problem Solving School što znači da se u ovoj jedinstvenoj ustanovi u nastavi koristi inovativni problem solving prustup koji razvija kognitivne kapacitete, kritičko i kreativno mišljenje i timske sposobnosti učenika.

Neka vam je srećno i radosno – novogodišnje želje na dečjim, digitalnim čestitkama

Ove godine mališani su uz mnogo pažnje i predanosti napravili lepe novogodišnje čestitke.

Novogodišnja predstava u domaćoj radinosti je zabava bez premca

Savremeni učenici i njihovi učitelji napravili su praznični kolaž bajki koji je oduševio sve.

Dobro došli u uzbudljivi svet znanja bez granica!

Prijavite se

Upis za generaciju 2021/22. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »