UČIONICA BEZ ZIDOVA

Kreativnost i istraživanje izvan prostora škole

Raznovrsni nastavni i vannastavni sadržaji u Savremenoj su osmišljeni tako da deca zajednički, izvan škole, upoznaju prirodu i znamenitosti grada u kojem žive, pri čemu njihova učionica postaje „učionica bez zidova”. To je koncept koji Savremena osnova škola praktikuje na osnovu uspešnih svetskih primera u obrazovanju i po kojem je ova ustanova stvarno drugačija.

Igre na otvorenom su, prema mnogim istraživanjima, nešto što doprinosi razvoju kognitivnih, motoričkih i intelektualnih sposobnosti. A često imaju veze i sa spoznajom kulture i njenih vrednosti. Zbog toga su aktivnosti na lokacijama kao što su Kalemegdan, Ada Ciganlija, Avala, posete izložbama ili muzejima – uvek koncipirane sa tom idejom.

Školske avanture u kojoj učenici iskoračuju izvan škole tiču se razvijanja svesti o očuvanju životne sredine, pri čemu Savremena osnovna postaje svojevrsna ”zelena škola”. Uobičajeno je da jednom nedeljno učenike čekaju neka nova iznenađenja i saznanja kroz vannastavne aktivnosti, posebno kada je reč o razvijanju ekološke svesti.

Koncept „Učionica bez zidova” znači inspiraciju i edukaciju

Kroz ovako organizovanu avanturu u prirodi savremeni osnovci dolaze u priliku da sagledaju Beograd iz drugačije perspektive. Neobični detalji iz bogate istorije Kalemegdana ili Avale, na kojoj se nakada nalazila tvrđava Žrnov, proširuju saznanja učenika i otvaraju brojna pitanja i teme za razgovor. Upravo je time opravdan koncept prema kojem oni uče u „učionici bez zidova”.

Na taj način Savremena osnovna škola nastavlja da bude inspirativna sredina koja podstiče kreativnost i kulturni razvoj svojih učenika i van učionice.

Ovde možete pročitati vesti o tome gde su savremeni osnovci boravili izvan svojih modernih kabineta i kako su se provodili:

Kreativnost na delu: Lutkarsko čudo učenika IV-3!

Učenici IV-3 su u Savremenoj osnovnoj školi svoju kreativnost podigli na viši nivo organizujući spektakularno lutkarsko pozorište na času srpskog jezika.

Učenički parlament: Razgovarajmo bez straha – Kutija poverenja unosi magiju u našu školu

Učenički parlament formiran je krajem septembra, a njegovi članovi su pojedini učenici sedmog i osmog razreda, a ovo je njihova prva zajednička aktivnost.

Zabavno, dinamično i korisno: Ovako izgledaju časovi informatike u Savremenoj osnovnoj školi

Opremljeni najsavremenijom tehnologijom, u mogućnosti smo da svoje učenike uvek dodatno motivišemo za učenje, ali i za učestvovanje na takmičenjima i projektima.

„Učionica bez zidova” za veseo početak godine

Prva nastavna nedelja u novoj školskoj godini kod nas je počela veselo uz, sada već tradicionalnu, „učionicu bez zidova”.

OŠ ,,Savremena” priključila se akciji sadnje drveća Fondacije 1% pod nazivom ,,Drvo za budućnost”

Učenici naše škole imali su priliku da posade po drvo jasena za svako odeljenje mlađih razreda. Ukupno je posađeno 11 jasena na novobeogradskoj strani savskog keja preko puta Beograda na vodi.

Inspirativan interaktivni čas – multidiscplinarni pristup

U Savremenoj osnovnoj školi iskoristili smo lepo vreme i održali čas na otvorenom. Povezivanjem gradiva iz predmeta Svet oko nas i Građansko vaspitanje realizovali smo uzbudljiv, interaktivan i praktičan čas, koji će učenicima dugo ostati u sećanju.

Upoznajmo dizajnere solarnog drveta!

U dobu u kojem živimo pametno drveće je preko potrebno, a Savremena osnovna škola je odlučila da u svom dvorištu „posadi” jedno. Stablo sa solarnim pločama koristiće Sunčevu svetlost za generisanje energije, a sadržaji koje može da ponudi su brojni. Učenici će, koristeći stablo, naučiti sve o održivom korišćenju energije, a moći će i da […]

Kviz poznavanja srpskog jezika u Savremenoj

Poslednje nastavne nedelje u Savremenoj osnovnoj školi učenici petog razreda uživali su u sistematizaciji znanja iz srpskog jezika. Lepo vreme iskoristili su da u školskom dvorištu naprave pravi događaj kakav se viđa u profesionalnim kvizovima.

Savremeni prvaci vežbali kako da suzbiju ljutnju

Pedagog Marija Bunjevčev i psiholog Milena Tarbuk su sa učenicima I-2 i I-3 realizovale radionice u okviru projekta „Emocije na delu”. Cilj je bio da učenici nauče da identifikuju emocije koje ih obuzimaju i da pokušaju da se izbore sa njima na pravi način.

Poseta jedinstvenom Muzeju vazduhoplovstva na beogradskom aerodromu

Leteti, leteti, lepo je leteti – kaže poznata dečja pesma. A dobro je poznato da su neke od najlepših dečjih književnih tema upravo u vezi sa letenjem. Zato je bilo sasvim prirodno da se savremenim mališanima letenje približi ne samo iz umetničkog nego i iz naučnog ugla. Oni su otišli u posetu Muzeju vazduhoplovstva i […]

Prijavite se

Upis za generaciju 2024/25. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »