U Savremenoj osnovnoj školi čvrsto se poštuje stav da je društveni i emocionalni razvoj deteta podjednako važan kao i, recimo, učenje matematičkih operacija ili slova. Cilj je istovremeno naučiti decu svemu onom što je predviđeno nastavnim planom i programim, ali i kako da razmišljaju, osećaju, prepoznaju tuđe potrebe i kako da komuniciraju sa vršnjacima. To je način na koji Savremena tretira društvenu i emocionalnu komponentu razvoja: ona nije tek nešto sporedno, fakultativno i manje bitno već je sastavni deo svega što radimo.
Društvena i emocionalna komponenta zauzima istaknuto mesto u iskustvu naših učenika i utkana je u sve što se radi u ovoj školi, bilo da je vezano za gradivo ili ne. U tako postavljenoj ravni, gde je podjednako gleda na bitnost akademskih postignuća i društveno-emocionalnog razvoja deteta, naučnim metodama i standardizacijom se definišu ciljevi kojima bi učenici trebalo da teže uz pomoć veština kao što su: pregovaranje, uspostavljanje i održavanje međuljudskih odnosa, održavanje pažnje, nošenje sa frustracijom i mnoge druge.