Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/sos-glavna-edukativni-roboti.jpg)
Edukativni roboti u nastavi
Učimo na stvarno drugačiji način
Dosledna ideji da bude najsavremenija osnovna škola u regionu, Savremena osnovna škola primenom najsavremenije tehnologije u nastavi čini velike iskorake kada je reč o postojećim standardima u obrazovanju. Ovo je profilisalo Savremenu kao školu koja svojim učenicima omogućava da nova i moderna znanja usvajaju na maksimalno efikasan način.
Između ostalog, Savremena u svojoj nastavnoj praksi aktivno i efikasno upotrebljava edukativne robote, koji učenicima svih uzrasta pomažu da prodube svoje znanje iz robotike i programiranja, ali i da razvijaju problem solving, kreativnost, timski rad i proaktivan duh.
Ovi roboti koriste se u praksama STEAM obrazovanja (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), koje je više usmereno na praktične vežbe nego na teoriju.
Svet edukativnih robota u Savremenoj
Učenici Savremene osnovne škole imaju priliku da zakorače u svet programiranja i robotike na zabavan i njihovom uzrastu prilagođen način, kao i da se upoznaju sa njegovom zanimljivom stranom.
Savremena osnovna škola poseduje čak 12 različitih edukativnih robota, za najrazličitije uzraste i primenu u nastavi. Ovi roboti su izuzetno interesantni i zabavni učenicima, a predstavljaju i sjajan način da se povećaju angažovanje i fokus učenika koji ulaze u svet programiranja ili su već zakoračili u njega.
Otkrijte svet robota koji vas očekuje u Savremenoj!
Za učenike uzrasta od šest godina
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot11-300x300.png)
Miko ima na desetine emocija (i nekoliko trikova u rukavu). Ne samo da vas prepoznaje i zove po imenu već i odgovara na vaše raspoloženje, i svakim danom vas sve više upoznaje. Miko se koristi kako bi na veoma zanimljiv i interaktivan način uveo učenike u svet robotike i veštačke inteligencije, budući da poseduje veliki broj raznolikih edukativnih aplikacija koje se prilagođavaju potrebama samog učenika i nastave.
Sphero Mini je idealan robot za uvođenje mlađih razreda u oblast robotike. Učenici početnici mogu da igraju igrice zasnovane na STEM-u pomoću aplikacije Sphero Play, a iskusniji mogu da napreduju do programiranja pomoću blokova ili JavaScripta u aplikaciji Sphero Edu. Ovaj robot u obliku loptice, najmanji koji ste ikada dosad videli, ima neverovatno širok izbor modova za vožnju i opcija za programiranje, i pomaže učenicima da savladaju osnove kodiranja uz interaktivne STEM aktivnosti i igre!
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot12-300x300.png)
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot9-300x300.png)
Uz Osmo Awbie bićete u prilici da pretvorite svoj tablet u magično iskustvo savladavanja temelja kodiranja. Kreiran za uzrast od pet do deset godina, početni komplet za kodiranje omogućava usvajanje kodiranja putem napredovanja u tri praktične igre za učenje. Gledajte svoje dete kako uči da kodira dok povezuje šarene blokove koda u fizičkom svetu kako bi iskreiralo avanturu na svom ekranu. Osmo se primenjuje na predmetima koji su u vezi sa osnovama robotike, informatike i ICT znanja i veština. Na ovaj način deca razvijaju kreativne problem solving veštine, motoričke veštine, kao i STEM znanja.
Za učenike uzrasta od sedam godina
Loptica Sphero SPRK+ koristi se kao pomoćnik pri učenju logike programiranja i programskog jezika JavaScript. Kretanje ove loptice moguće je programirati putem grafičkog interfejsa, kroz koji učenik upoznaje i razvija logiku programiranja, ali se Sphero može koristiti i kao pomoćnik pri postepenom učenju jezika JavaScript davanjem komandi robotu na ovom jeziku. Sphero SPRK+ je više od robota: on je dizajniran da podstakne kreativnost i radoznalost kroz zadatke za kodiranje. Poseduje senzore sa LED sijalicama, koji se jednostavno mogu programirati, te kroz igru inspiriše male buduće kreativce!
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot10-300x300.png)
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot8-300x300.png)
mBot je STEM robot za kodiranje za početnike. Poboljšava učenje programiranja na jednostavan i zabavan način. Uz šrafciger i uputstva, korak po korak, deca mogu da naprave robota od nule i iskuse radost praktičnog stvaranja, i to upravljajući njime sa svog mobilnog telefona ili tableta. mBot se može kodirati tako da baca lopticu, prati liniju, izbegava zidove i prepreke, i još mnogo toga. mBot je spreman onog momenta kada ga sastavite, što ga čini veoma lakim za korišćenje, a takođe poseduje i mogućnost kodiranja pomoću blokova.
mBot je najpogodniji za primenu u mlađim razredima koji imaju ICT predmete, a u okviru Savremene se najčešće koristi na predmetima koji su u vezi sa informatikom, osnovama robotike i ICT veštinama.
Ultimate 2.0 je napredni programabilni robotski komplet koji se sastoji od više od 550 mehaničkih delova i elektronskih modula za deset prilagođenih robota. Kompatibilan sa platformom proizvođača, kao i sa platformom Arduino, komplet omogućava vašoj mašti da poleti. Idealno za male entuzijaste za robotiku: gradite uzbudljive projekte pomoću ovog kompleta i doživite radost pretvaranja svojih ideja u stvarnost. Prednosti primene ovog robota u nastavi odnose se kako na kreativan pristup samom sklapanju robota i programiranju, tako i na beskrajne mogućnosti za razvijanje problem solving veština.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot7-300x300.png)
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot6-300x300.png)
Jimu je robot zahvaljujući kojem učenici mogu da razviju ljubav prema robotima i robotici, kao i prema programiranju i logici. Jimu se može programirati pomoću blokova, što učenicima mlađih razreda nudi veoma lak i zabavan uvod u robotiku i programiranje. Ovaj robot pruža neograničene mogućnosti za kombinovanje delova i pogodan je za razvoj STEM veština i znanja kod mlađe dece. Korišćenjem pravih motora i senzora u okviru nastave Jimu svakom detetu pruža mogućnost da se razvije u kreativnog izumitelja ili pronalazača koji će eksperimentisati sa kodiranjem i programiranjem!
Za učenike uzrasta od devet do deset godina
micro:bit je džepni računar kreiran za kodiranje. Pomaže učenicima osnovnih škola da nauče osnove kodiranja, razviju veštine kritičkog razmišljanja i problem solvinga. Ovaj robot pruža mogućnost kodiranja pomoću blokova i najviše se primenjuje u nastavi kod mlađih razreda, na predmetima u vezi sa robotikom, informatikom i ICT-om. micro:bit predstavlja savršen set za učenje osnova o principima robotike, jer učenici tokom časova mogu na lak način da savladaju kako se robot gradi i programira.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot5-300x300.png)
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot4-300x300.png)
Pepper je prvi humanoidni robot na svetu sposoban da prepozna lica i osnovne ljudske emocije. Pepper je optimizovan za ljudsku interakciju i može da komunicira sa ljudima kroz razgovor i svoj ekran, koji je osetljiv na dodir. U najsavremenijim obrazovnim praksama pokazao se kao veoma koristan, jer može na jedinstven i interesantan način da unapredi nastavu i da kroz STEM obogati i poveže predmete koji nisu u direktnoj vezi sa digitalnim svetom, a njegova primena u nastavi robotike, informatike i tehnologije je raznovrsna.
U okviru nastave u Savremenoj, Pepper je prisutan na svakom času kako bi pomogao učenicima na različite načine i obogatio njihovo znanje i iskustvo, a kod mlađih razreda on je verni asistent nastavniku. Sve ovo moguće je zbog softvera koji je specijalno razvijen da unapredi nastavu u našoj školi na najbolji način.
Za starije učenike
Ovaj robot namenjen je učenicima uzrasta od minimum deset godina i koristi se za kodiranje i učenje kodiranja u okviru informatičkih i ICT predmeta. Ovaj robot sačinjen je od EV3 kocke, koja se može programirati direktno putem tableta ili preko računara. Robot sadrži i niz senzora koji se mogu koristiti prilikom njegovog programiranja. U nastavi je robot Lego Mindstorms EV3 našao svoju primenu u razvijanju STEM veština, upravo zbog svojih velikih mogućnosti za izgradnju i kodiranje potpuno funkcionalnih mini-robota koji mogu da hodaju, govore, igraju igrice i izvršavaju zadatke. Pomoću njega učenici lako i na interesantan način savladavaju osnove robotskog inženjeringa.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot3-300x300.png)
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot2-300x300.png)
Miro je robot koji se bazira na veštačkoj inteligenciji i senzorima, i primenjuje se u okviru nastave robotike, informatike i ICT-a. Robot je namenjen uzrastu od minimum deset godina, a najviše se primenjuje kod učenika srednjih škola i studenata. Učenici mogu da budu u interakciji sa robotom putem aplikacija na Android i iOS uređajima, kao i putem softvera za komunikaciju sa robotom. Ovaj robot nudi mnogobrojne mogućnosti, od programiranja putem blokova i programskog jezika Python do automatske detekcije zvuka, glasa, lica i još mnogo toga.
Miro pruža mogućnost za kompleksnija programiranja, kako za ljudsko-robotsku komunikaciju tako i za timsku organizaciju sa drugim robotima.
Raspberry Pi predstavlja seriju malih računara sa jednom pločom. Pogodan je za učenje robotike i računarstva zbog svoje široke primene i raznolikosti kreativnih projekata koji mogu da se realizuju njegovom primenom. Projekat Raspberry Pi namenjen je učenicima starijim od 13 godina i prvobitno je težio promociji nastave osnovnih računarskih nauka u školama u zemljama u razvoju. Raspberry Pi bazira se na kodiranju pomoću programskog jezika Python. Pi pruža brojne mogućnosti za kombinovanje sa drugim robotskim konstrukcijama, poput robota Lego Mindstorms.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/robot1-300x300.png)
Zato ima izuzetno široku primenu u učionici, pružajući učenicima priliku da razvijaju STEM problem solving veštine, kao i da usvajaju osnove robotike, informatike i ICT inženjerstva.
Prednosti robota u nastavi
Za korišćenje pedagoških robota u nastavi naučno je dokazano da višestruko doprinosi unapređenju nastave i pomaže da deca drastično bolje usvajaju znanja i stiču veštine.
Učenje robotike ne samo da priprema decu za aktivan život u društvu u kom sve govori jezikom tehnologije već i utiče na razvoj svih važnih kognitivnih veština koje su primenljive u realnom svetu, a koje su čvrsto uporište za razvoj svake karijere koja ima perspektivu u savremenom svetu.
Stvarno drugačije učenje uz robote u školi 21. veka
Savremena osnovna škola, kao škola koja je future-ready, odnosno kao škola koja pruža svojim učenicima obrazovanje prema najmodernijim svetskim standardima, teži da obezbedi sve uslove i najmoderniju tehnologiju kako bi učenici postizali najbolje rezultate.