NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >>

Globetrotters: Učenje jezika kroz igru i kulturu za najmlađe

/ / Blog, Globetrotters / 05.09.2025

Globetrotters: Igre koje podstiču učenje jezika

Partnerstvo sa evropskim projektom Globetrotters

Savremena osnovna škola sa zadovoljstvom najavljuje partnerstvo sa evropskim projektom Globetrotters, osmišljenim da predstavi učenicima uzrasta od 6 do 9 godina jezičko i kulturno putovanje koje nadmašuje klasične metode nastave.

Kako igre u nastavi pokreću znanje

Projekat Globetrotters ističe da je edna od najefikasnijih i najprirodnijih metoda učenja jezika kod dece jeste igra uloga. Kroz simulacije svakodnevnih situacija — kao što su poseta pijaci, razgovor u restoranu ili putovanje u inostranstvo — deca aktivno koriste jezik, ne uče ga pasivno. Ovakav pristup pomaže da reči i izrazi postanu deo živog govora, a ne apstraktne lekcije.

Igra uloga deci omogućava da razumeju ne samo kako se reči koriste, nego i kakav je kulturni kontekst iza njih — na primer, pozdravi, običaji, načini ponašanja u raznim zemljama. Time se ne razvijaju samo jezičke veštine, već i međukulturno razumevanje i empatija.

Zašto ovaj pristup baš deci odgovara

Deca malog uzrasta imaju izuzetnu sposobnost da uče jezik kroz činjenje — kroz igru, pokret i interakciju. U tekstu je naglašeno da igra uloga omogućava da nove reči i fraze deca usvoje spontano, bez opterećenja gramatičkim pravilima i prevodima. Kroz igru jezik postaje sredstvo komunikacije i stvarnog izraza.

Takođe, kada deca učestvuju u dijalozima i situacijama koje oponašaju stvaran život, razvijaju pažnju, veštine slušanja i spontan odgovor. Govor postaje sredstvo interakcije, ne samo vežbanja – to je ogromna razlika koja pomaže da jezičko znanje traje i produbljuje se.

Učenje kulture kroz simulacije

Kultura se najbolje uči kada je živa, ne kada je samo na papiru. Kroz igre uloga deca mogu oponašati običaje, praznične scene, pozdrave i situacije iz raznih zemalja, što im pomaže da razumeju zašto ljudi u drugom kontekstu rade drugačije. Učenje jezika tada dobija dublje značenje — kao alat za povezivanje s drugim svetovima.

Na primer, deca mogu „odigrati“ situaciju kupovine u tržnom centru u Španiji ili slaviti tradicionalni praznik iz Grčke, koristeći fraze, pesme i simbole te kulture. Time uče da jezik nije strani dodatak, već most između kultura i ljudi.

Učenje kulture kroz simulacijeMedju redovima — šta ovo znači za školu

Savremena osnovna škola, ako primeni ovaj pristup (kao što to čini u okviru Globetrotters projekta), kreira okruženje u kojem deca uče sa radošću, a ne po sili. Ovakav način nastave jača motivaciju, samopouzdanje i interes za strane jezike — ne kao obavezu, već kao igru i istraživanje.

Takođe, ovim načinom rada škola šalje jasnu poruku: obrazovanje nije samo prenošenje informacija, već stvaranje iskustava i povezanih učenika koji razumeju svet oko sebe. Kroz igre, deca ne samo da uče jezik i kulturu, nego i razvijaju stav da učenje može biti zabavno, smisleno i relevantno za život.


Prijavite se

Upis za generaciju 2026/27. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »