
Kada deca stvaraju – svet postaje bolji
Violeta Nincetovic / / Blog / 26.09.2025
Kada deca stvaraju - svet postaje bolji
Igra koja oblikuje svet – učenici stvaraju životinje od plastelina
Na časovima likovne kulture, predškolci Savremene su imali priliku da koriste plastelin kako bi stvorili životinje iz svog sveta mašte. Ova aktivnost nije samo bila zabava – ona je deci pomogla da kroz kreativnost razvijaju fine motoričke veštine, kao i sposobnost koncentracije. Kroz pravljenje životinja, mališani su učili da prate oblike i detalje, što je važno za razvoj njihovih kognitivnih sposobnosti. Osim toga, plastelin im je omogućio da se izraze na jedinstven način, stvarajući lične umetničke radove koji odražavaju njihove emocije i ideje. Deca su kroz proces igre učila da povežu svoje osećaje sa stvaranjem, čime su razvijala emocionalnu pismenost i samosvest.

Zajedno kroz igru – gradimo, stvaramo, povezujemo
Deca su radila u grupama, razmenjujući ideje i pomažući jedni drugima u stvaranju svojih životinja. Kroz timsku saradnju, deca su učila kako da komuniciraju, sarađuju i rešavaju probleme zajedno. Svaka figura, bez obzira na to koliko bila jednostavna, nosila je duboko značenje za svakog učenika. Kroz ove aktivnosti, deca su razvijala socijalne veštine, poput empatije, jer su učila da prepoznaju i poštuju emocije svojih vršnjaka. Kroz zajednički rad na projektu, oni su jačali međusobnu povezanost, što je osnova za stvaranje prijateljstava i razvoj zdravih odnosa u životu.
Umetnost kao sredstvo za istraživanje sveta oko nas
Kroz likovne zadatke, deca su ujedno istraživala svet i učila da se povežu sa svojim osećanjima i svetom oko sebe. Pravljenje životinja od plastelina im je omogućilo da se izraze na način koji im je prirodan, kroz boje, oblike i teksture. Ova aktivnost im je pomogla da razvijaju ne samo kreativnost, već i sposobnost da se prepoznaju u onome što stvaraju. Kroz ovaj proces deca su učila kako da prepoznaju i nazivaju svoja osećanja, što je od esencijalnog značaja za njihov emocionalni razvoj. Na ovaj način, umetnost postaje most koji im pomaže da bolje razumeju sebe i druge, razvijajući saosećanje i međusobno poštovanje.
Savremena – škola koja spaja igru, umetnost i znanje
U Savremenoj osnovnoj školi, obrazovanje nije samo prenošenje znanja, već i razvoj ličnosti. Naši učenici ne samo da se uče kako da rešavaju zadatke, već i kako da razvijaju svoje socijalne veštine, emocionalnu pismenost i kreativnost. Kroz aktivnosti kao što je pravljenje životinja od plastelina, deca stiču temelje za razvoj svojih talenata, ali i sposobnosti da postanu empatični i odgovorni ljudi. Ove aktivnosti im pomažu da shvate kako njihove emocije, misli i osećanja mogu doprineti grupi, a istovremeno razvijaju snažnu vezu sa svojim vršnjacima. U Savremenoj se ne obrazuju samo đaci – ovde se stvaraju osobe koje će jednog dana doprineti boljem društvu.