U okviru Vrlinoteke, učenici su čitali dve inspirativne priče iz knjige „Letnja vreva sa vilom Sunčicom“ autorke Željane Radojičić Lukić – „Token za teleport“ i „Verina vera“. Ove priče su bile polazna tačka za razgovor o tome šta znači biti saosećajan, zašto je važno da prepoznamo kada je neko tužan, zabrinut ili uplašen, i kako možemo da reagujemo tako da drugoj osobi bude lakše.
Deca su govorila o unutrašnjoj hrabrosti, o malim trenucima u kojima pokažemo da nam je neko važan, o tome kako izgleda pružena ruka podrške i koliko znači jedno „razumem te“ u pravom trenutku. Učenici su spontano delili lične situacije iz škole i života — kako su pomogli drugu, utešili nekoga, ili bili pažljivi kada je to nekome trebalo. Upravo kroz ovakve razgovore gradili su duboko razumevanje toga da saosećanje nije samo osećaj, već i odluka da učinimo nešto lepo za drugoga.
Podstaknuti pričama, učenici su napravili veliko „Drvo dobrote“, čije su grane ispunili šarenim srcima i porukama podrške. Na listovima su se našle rečenice poput „Da verujemo u sebe“, „Sve će biti u redu ako je tužan“, „Pričamo sa njim i saslušamo ga“, „Treba da ga nasmeješ da se oseća bolje“ — iskrene, dečije, a tako duboke misli koje pokazuju koliko su najmlađi sposobni da razumeju tuđa osećanja.
Zajedno su razgovarali o tome da dobrota ne mora uvek da bude velika i upadljiva. Nekada su to sitnice: osmeh, zagrljaj, strpljenje, ohrabrenje, poziv drugu da se igra kada je sam. Učenici su kroz ovu aktivnost uvideli da svako dobro delo ima svoj odjek i da baš oni mogu da budu razlog nečijeg boljeg dana.
Nakon toga, u digitalnom alatu Canva kreirali su „Lanac dobrih dela“. Svaka karika predstavljala je jednu misao, jedno dobro delo ili želju da se nekome pomogne. Spajanjem svih karika u jedan krug, učenici su simbolično stvorili poruku da je dobrota najjača kada putuje od deteta do deteta, od razreda do razreda.
Jedan od najlepših trenutaka projekta bila je virtualna saradnja sa učenicima OŠ „Sestre Ilić“ iz Valjeva. Tokom zajedničkog online časa, deca su razmenila svoje poruke dobrote, čitala primere ličnih gestova i pričala o tome kako oni razumeju saosećanje u svakodnevnim situacijama.
Razgovor je bio pun osmeha, radosnih komentara i iskrene dečije znatiželje. Učenici su uvideli da, iako se nalaze u različitim gradovima, razmišljaju na sličan način i da ih povezuju iste vrednosti: prijateljstvo, briga, podrška i želja da čine dobro. Na taj način, stvoren je prvi mali most prijateljstva, koji će u budućnosti samo rasti.
Ove aktivnosti podsetile su decu da se plemenitost ne meri veličinom dela, već toplinom srca. Svaki osmeh, svaka lepa reč, svaka iskrena namera – to je seme dobrote koje raste zajedno sa njima.