
Novi model obrazovanja
Savremen način obrazovanja koji decu sprema za izazove 21. veka
Cilj Savremene osnovne škole je stvaranje obrazovanja koje se konstantno prilagođava dinamičnom svetu oko nas.
Škola je sagrađena na osnovu osluškivanja stavova roditelja i njihovih najviših kriterijuma u pogledu obrazovanja kad je reč o njihovoj deci. Centralno mesto roditeljskih želja je koncept jedinstvenog obrazovanja koje će svako dete pohađati sa radošću i voljom da svakodnevno napreduje i prihvata nova znanja. Ovakav vid obrazovanja će im pružiti ne samo veštine i iskustvo kakvo im je neophodno za 21. vek već i razvoj njihovih stilova učenja i interesovanja kako bi bili samopouzdani – i kao učenici i kao osobe.
Jedinstveni program podrazumeva da se pažljivo prate aktivnosti svakog učenika tokom svakog časa. U dosije se upisuju ocene i utisci za svaku aktivnost, što omogućava nastavnicima da bolje prate razvoj deteta i da blagovremeno pruže sve bitne povratne infromacije. Poznato je da je blagovremena povratna informacija (feedback) ono što je potrebno učenicima da bi shvatili šta je sledeće što ih čeka; šta su uradili kako treba, a na čemu još treba da porade, te se ovakav odnos nastavnika i učenika u Savremenoj osnovnoj školi izrazito potencira.
Rad u timovima – prečica do znanja
Samostalnost je izuzetno bitna u učenju, dok rad u grupama razvija i veštinu kooperacije kod dece i daje im sigurnost i znanje koje mogu da primenjuju kasnije, učeći samostalno.
Takođe, deca najbrže upijaju znanje kada nauče da posmatraju stvari iz tuđe perspektive, tako da će u Savremenoj osnovnoj školi imati mogućnost da kroz rad i zabavu sa učiteljem, nastavnikom i školskim drugarima u grupnom radu nauče nove metode rešavanja problema, te razviju kritičko mišljenje i kreativnost. Na takav način, oni će imati bolji uvid u sopstvene mogućnosti i jasniji doživljaj učenja – da li im je gradivo trenutno prelako ili preteško, da li im je potrebna pomoć – i ako jeste, kako da je dobiju.

Obrazovanje za budućnost
Savremena osnovna škola prepoznaje značaj promene modela obrazovanja u savremeniji, jer od toga zavisi ne samo budućnost naše zemlje već i budućnost čitavog sveta. Zato smo sebi postavili pitanje šta je to što mi danas možemo da uradimo; kakva bi mogla biti drugačija vrsta školstva koju možemo da ponudimo deci. Takvo razmišljanje nas je dovelo do zaključka da želimo potpuno drugačiji koncept obrazovnog sistema, koji se savršeno uklapa sa mogućnostima i talentima svakog deteta i čini dete srećnim.

FINSKI MODEL ZA SREĆNO ODRASTANJE
Finski model za srećno odrastanje, koji se primenjuje u Savremenoj, donosi personalizovano, svrsishodno i radosno učenje. Reč je o naprednom pristupu obrazovanju kreiranom tako da deci pruži znanja, veštine i alate koji će im pomoći da samostalno oblikuju svoju budućnost. Ovaj model zasnovan je na glavnim principima finskog obrazovanja, poznatog kao jednom od najuspešnijih u svetu: učenik je u centru nastavnog procesa, učenje je personalizovano, podstiče se istraživački duh i timska saradnja, a škola postaje mesto gde dete aktivno učestvuje i razvija se u skladu sa sopstvenim tempom i interesovanjima.
Finski model u Savremenoj prožet je i najboljim svetskim nastavnim praksama i prilagođen je lokalnom kontekstu, zahvaljujući čemu naši učenici stiču znanja koja se koriste širom sveta, ali ih umeju primeniti i u svom neposrednom okruženju.
Ovaj pristup obrazovanju obuhvata i 17 ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija, koji razvijaju svest o važnosti društvenog, ekonomskog i ekološkog napretka. Na taj način deca ne usvajaju samo znanja i veštine – ona odrastaju sa vrednostima globalnog građanstva, bez kojih je danas nezamisliv lični i profesionalni uspeh.
Iako ne znamo kako će izgledati svet budućnosti, znamo da će ga pratiti velike i brze promene. Zato je misija Savremene osnovne škole da decu pripremi za život u 21. veku tako što će od njih izgraditi introspektivne, preduzimljive i odgovorne pojedince. Ne možemo da predvidimo budućnost, ali znamo da će ljudi koji poznaju sebe, razumeju svet oko sebe i brinu o zajednici uvek biti spremni da uspeju – u bilo kom vremenu i okolnostima.