NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >>

Putujući kovčežić hrabrosti u Savremenoj

/ / Blog / 31.10.2025

Putujući kovčežić hrabrosti u Savremenoj

Učenici otkrili da je hrabrost u malim delima

Tokom nedelje posvećene vrsti hrabrosti, učenici Savremene osnovne škole kroz niz kreativnih i edukativnih aktivnosti otkrivali su šta za njih znači biti hrabar. Inspiraciju su pronašli u priči „Nadin rezervoar zdravlja“ iz knjige „Prolećna žurba sa vilom Đurđicom“ autorke Željane Radojičić Lukić. Kroz čitanje, razgovor i zajedničke aktivnosti, učenici su shvatili da hrabrost nije samo u velikim i spektakularnim podvizima, već i u svakodnevnim, tihim gestovima — kada pomogneš drugu, priznaš grešku ili se usudiš da kažeš istinu. Ova tema podstakla je decu da razmišljaju o sebi i svojim postupcima, ali i o tome kako hrabrost čini svet oko nas boljim.

 

Kao simbol zajedništva i podrške, nastalo je posebno „Drvo hrabrosti“, na kojem su učenici ostavljali poruke, crteže i primere ličnih hrabrih dela. Svaki list predstavljao je jedno iskustvo, jednu situaciju u kojoj su pokazali unutrašnju snagu. Istovremeno, kroz sve učionice „putovao“ je kovčežić hrabrosti — mala kutija u koju su učenici ubacivali svoje zapise o trenucima kada su pokazali odlučnost, upornost ili dobrotu. Sa svakim razredom, kovčežić je postajao bogatiji za nove priče i simbole, a deca su sa ponosom pričala o svojim iskustvima. Ova aktivnost podstakla je samopouzdanje i međusobno poštovanje, jer su učenici učili da prepoznaju hrabrost i u sebi i u drugima.

Hrabrost u učionici, umetnosti i životu

Tema hrabrosti bila je prisutna na različitim časovima. Na časovima srpskog jezika, učenici su pisali sastave na temu „Kada sam bio hrabar“ i „Kada sam bila hrabra“, u kojima su opisivali lične situacije — od malih, svakodnevnih do onih važnijih i dubljih. Na časovima likovne kulture, oslikavali su simbole hrabrosti u jarkim bojama, koristeći oblike koji izražavaju snagu, nadu i odlučnost. Na građanskom vaspitanju razgovarali su o tome kako se hrabrost pokazuje u svakodnevnom životu — kada se zalažemo za pravdu, branimo slabije, ili jednostavno pokušamo ponovo nakon neuspeha. Kroz sve te aktivnosti učenici su otkrivali da hrabrost nije odsustvo straha, već spremnost da deluju uprkos njemu.

 

Završnica nedelje bila je obeležena humanitarnom akcijom za decu iz Svratišta, kojom su učenici pokazali da hrabrost ima i kolektivno lice. Spakovali su poklone i potrepštine za svoje vršnjake, pokazujući empatiju, solidarnost i želju da pomognu. Time su naučili da hrabrost nije samo lični čin, već i snaga zajedništva i dobrote.

 

Kroz ceo projekat, deca su ponela važnu poruku — da se hrabrost gradi svakim gestom podrške, svakim iskrenim „izvini“, svakim pokušajem da budemo bolji. Savremena osnovna škola i ovim projektom nastavila je da gradi atmosferu učenja zasnovanu na vrednostima koje oblikuju karakter, empatiju i samopouzdanje. 


Prijavite se

Upis za generaciju 2026/27. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »