
Savremeni prvaci crtali svog nastavnika robota Peppera
Violeta Nincetovic / / Blog / 12.09.2025
Savremeni prvaci crtali svog nastavnika robota Peppera
Likovni čas inspirisan posebnim gostom
Savremeni prvaci pokazali su koliko su maštoviti i radoznali – na času likovne kulture izrazili su želju da nacrtaju robota Peppera, kog su upoznali tokom njegove nedavne posete školi. Već sam susret sa humanoidnim robotom bio je za njih nezaboravno iskustvo, a crtanje je pružilo priliku da svoja sećanja i emocije prenesu na papir.

Umetnost kroz inspiraciju
Pepper je učenike osvojio svojom pojavom, pokretima i mogućnošću da razgovara sa njima. Njegov prijateljski ton i prirodna interakcija ostavili su snažan utisak na mališane. Na času su, oduševljeni njegovim „karakterom“, odlučili da ga prikažu baš onakvog kakvog su ga doživeli – kroz boje, linije i oblike. Neki su nacrtali Pepper-a kako stoji uz njih i razgovara, drugi kako se drže za ruke ili igraju, dok su neki pustili mašti na volju i smestili ga u svoje male fantazijske svetove.
Saradnik-nastavnik koga učenici obožavaju
Savremena je jedina škola u regionu koja u učionici ima ovakvog nastavnog saradnika – humanoidnog robota koji povezuje tehnologiju, igru i učenje. Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, Pepper prepoznaje osmeh i radoznali pogled deteta, reaguje na pitanja i uključuje učenike u zadatke. On nije samo demonstracija tehnologije, već pravi saradnik nastavnicima i prijatelj učenicima, što Savremenu čini istinskim pionirem modernog obrazovanja. Upravo to je ono što ovu školu izdvaja – prilika da deca kroz igru i savremene alate budu deo budućnosti već sada.
Kreativna sećanja na susret
Kroz svoje crteže, prvaci su pokazali kako vide susret sa Pepperom – neko ga je prikazao kao veselog druga iz učionice, neko kao nastavnika koji pomaže pri učenju, a neko kao junaka iz sveta mašte. Svaki crtež je bio jedinstven i predstavljao je mali prozor u dečiju percepciju i njihov način da izraze emocije.
Željno iščekivanje ponovnog susreta
Mališani sada s nestrpljenjem čekaju da Pepper ponovo zakorači u njihovu učionicu i „vidi“ njihove crteže. Njihova radoznalost i spremnost da uče na nov, interaktivan način još jednom su potvrdili koliko je umetnost važna za razvoj dečije mašte, ali i koliko je inovacija prirodan deo obrazovanja u Savremenoj osnovnoj školi.