
Savremeni prvaci kroz igru vežbali motoriku
Violeta Nincetovic / / Blog / 15.09.2025
Likovni čas pretvoren u kreativnu radionicu
Likovni čas inspirisan posebnim gostom
Učenici prvog razreda Savremene osnovne škole imali su priliku da na času likovne kulture pokažu svoju maštovitost i veštine, praveći unikatne magnete od magnetne trake i plastelina. Ova aktivnost spojila je učenje, igru i umetnički izraz, a mališani su uživali u stvaranju predmeta koje mogu poneti kući i ponosno pokazati svojim porodicama.
Pored razvijanja svojih kreativnih potencijala, učenici su kroz ovakvu aktivnost učili da od ideje do gotovog proizvoda vodi proces koji zahteva posvećenost i maštu. Time su, na zabavan način, shvatili koliko je važno da se svaka ideja oblikuje i uobliči do kraja.

Kreativnost na delu
Na času su učenici otkrili kako se od jednostavnih materijala mogu napraviti zanimljivi i korisni predmeti. Plastelin im je poslužio da oblikuju raznovrsne figure – od životinja, cvetova i srca, do potpuno apstraktnih formi, dok je magnetna traka omogućila da njihova mala umetnička dela postanu praktični magneti za frižider ili tablu.
Deca su tako imala priliku da vide da njihova mašta nema granica, a da se čak i najjednostavnije ideje mogu pretvoriti u nešto opipljivo i trajno. Na ovaj način, učionica se pretvorila u pravo malo umetničko atelje u kojem je svako dete imalo ulogu malog dizajnera.
Razvoj veština kroz igru
Osim što su se zabavili, đaci su razvijali i važne motoričke i kognitivne veštine. Oblikovanje plastelina podstiče finu motoriku, strpljenje i koncentraciju, dok upotreba magneta budi radoznalost i uvodi decu u osnovne principe fizike. Na ovaj način, učenici su kroz igru učili i istraživali svet oko sebe.
Ovakvi časovi su posebno važni jer omogućavaju deci da kroz igru i praktične zadatke razvijaju sposobnosti koje će im biti potrebne i u školskim i u životnim izazovima. U isto vreme, učenici stiču naviku da istražuju i pronalaze rešenja na kreativan način, što predstavlja temelj savremenog obrazovanja.
Radost zajedničkog stvaranja
Najveća vrednost časa bila je u tome što su učenici radili zajedno, razmenjivali ideje i pomagali jedni drugima. Učionicu je ispunila vesela atmosfera, a njihova kreativna dela pokazala su koliko je svako dete originalno i koliko doprinosi zajedničkom duhu odeljenja. Svako dete ponelo je kući svoj jedinstveni magnet – mali simbol prvih školskih dana i zajedničkih uspomena.
Ovakve zajedničke aktivnosti doprinose jačanju timskog duha i stvaranju prijateljstava koja su jednako važna kao i školsko znanje. Tako školska svakodnevica postaje ispunjena iskustvima koja grade ne samo znanje, već i vrednosti zajedništva, podrške i prijateljstva.