
Učenice četvrtog razreda podelile poruke podrške svojim mlađim drugarima
Andjela Veljkovic / / Blog / 13.05.2025
Učenice četvrtog razreda podelile poruke podrške svojim mlađim drugarima
Poruke koje osnažuju, povezuju i uče vrednostima prijateljstva
U atmosferi ispunjenoj radošću i toplinom, danas je u prostorijama Savremene osnovne škole održana nesvakidašnja, ali izuzetno značajna aktivnost – učenice četvrtog razreda pripremile su i uručile drugacima poruke prijateljstva i podrške.
Ova inicijativa, proistekla iz želje da se ojačaju međuvršnjački odnosi i razvije duh zajedništva, pokazala je koliko male geste mogu imati veliki značaj. Četvrtakinje su samoinicijativno odlučile da iznenade učenike drugog razreda i da im kroz pisane poruke prenesu ohrabrujuće i nežne misli.
Svečana atmosfera se osetila u vazduhu čim su učenice zakucale na vrata učionica mlađih drugara. Sa osmesima na licima i pažljivo izrađenim porukama u rukama, ušle su i svakom učeniku drugog razreda poklonile personalizovanu čestitku, u kojoj su se nalazile reči podrške, ohrabrenja i prijateljstva.

Poruke koje ostavljaju trag
Svaka poruka bila je pažljivo osmišljena i napisana rukom – obogaćena crtežima, simbolima i toplim bojama. Iza svakog papira stajala je misao: kako se drugari mogu međusobno podržavati, kako da se veruje u sebe i kako je lepo imati nekog ko te vidi, razume i ohrabruje.
Učenici drugog razreda primili su ova pisma sa oduševljenjem. Mnogi su ih čitali naglas, neki su ih pažljivo spremili u svoje pernice ili rančeve, dok su neki jednostavno zagrlili starije drugarice u znak zahvalnosti. Atmosfera je bila ispunjena emocijama i pozitivnom energijom koja se osećala tokom čitavog dana.
Škola kao zajednica koja podržava i povezuje
U Savremenoj osnovnoj školi veliki značaj se pridaje međusobnom poštovanju, podršci i izgradnji zajedništva među učenicima svih uzrasta. Ovakve inicijative ne samo da osnažuju učenikE već ih i uče važnim životnim vrednostima kao što su empatija, pažnja i solidarnost.
Nastavnici su ovu akciju podržali sa velikim ponosom, naglašavajući da upravo ovakvi trenuci stvaraju posebnu školsku kulturu – onu u kojoj se deca međusobno inspirišu i rastu ne samo kao učenici već i kao ljudi.
U planu je da ova aktivnost postane tradicija, kako bi i generacije koje dolaze nastavile da neguju duh međusobne podrške. Učenice četvrtog razreda ovom gestom pokazale su da su spremne da preuzmu ulogu uzora, a drugaci su dobili podsetnik da nisu sami – da u svojoj školi imaju prijatelje koji misle na njih.