
Učenje o strpljenju kroz priču „Vilina suza“
Violeta Nincetovic / / Blog / 10.10.2025
Učenje o strpljenju kroz priču „Vilina suza“
Aktivnost „Priznanje učiteljima“ podsetila je učenike na značaj strpljenja, zahvalnosti i međusobnog poštovanja.
U okviru programa Vrlinoteka, učenici su ove nedelje učili o vrlini strpljenja kroz priču „Vilina suza“ iz knjige „Letnja vreva sa vilom Sunčicom“ autorke Željane Radojičić Lukić. Tokom časa razgovarali su o tome šta znači biti strpljiv i kako ova osobina pomaže u svakodnevnim situacijama. Kroz primer iz priče, deca su uočila da je strpljenje povezano sa razumevanjem, smirenošću i poštovanjem drugih. Na jednostavan i njima blizak način naučili su da ova vrlina doprinosi boljem učenju, saradnji i zajedničkom uspehu. Aktivnost je bila pažljivo osmišljena kako bi učenici razvili empatiju i međusobno uvažavanje.

Priznanje učiteljima
U okviru završnog dela časa, učenici su učestvovali u aktivnosti „Priznanje učiteljima“, kojom su želeli da istaknu koliko im znači strpljenje i podrška nastavnika. Svako dete pripremilo je diplomu za jednog nastavnika i tom prilikom uputilo mu poruku zahvalnosti. Učenici su se potrudili da njihove poruke budu iskrene, tople i lične, što je ovu aktivnost učinilo posebno emotivnom. Nastavnici su bili dirnuti pažnjom i porukama koje su dobili, a kroz ovu aktivnost deca su naučila da pokažu zahvalnost na konkretan i lep način. Time su i sami postali primer kako se neguju prave vrednosti u učionici.
Vrednosti koje se neguju
Završni deo projekta podrazumevao je izlaganje učeničkih radova u Vrlinoteci, kako bi poruke o važnosti strpljenja ostale vidljive svima. Na taj način učenici su pokazali da razumeju koliko je važno negovati vrline koje grade odnose poverenja i podrške. Aktivnosti ovakvog tipa razvijaju emocionalnu inteligenciju, jačaju zajedništvo i doprinose pozitivnoj atmosferi u školi. Vrlinoteka je zamišljena kao prostor koji inspiriše decu da uče na drugačiji način — kroz iskustvo, osećanja i lični doprinos. Ova radionica još jednom je pokazala da su strpljenje i zahvalnost vrline koje spajaju učenike i nastavnike u zajedničkoj misiji učenja i rasta.
Strpljenje kao temelj odnosa
Kroz ovakve aktivnosti, učenici uče da prepoznaju i uvažavaju trud i vreme drugih ljudi. Razvijanje svesti o značaju strpljenja doprinosi ne samo uspešnijem učenju, već i izgradnji zdravih odnosa među vršnjacima i između učenika i nastavnika. Kada deca razumeju da je strpljenje važan deo svakog zajedničkog cilja, lakše sarađuju, slušaju jedni druge i poštuju različitosti. Na taj način škola postaje mesto gde se znanje ne prenosi samo kroz lekcije, već i kroz vrednosti koje ostaju za ceo život.