Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Biologija na neobičan način: savremeni učenici uče od savremenog gimnazijalca

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 17.11.2020

Biologija na neobičan način: savremeni učenici uče od savremenog gimnazijalca

Učenik Savremene gimnazije izveo je niz zanimljivih ogleda i oduševio odeljenje

U Savremenoj gimnaziji učenici su, bez sumnje, puni perspektive. Imaju priliku da uče na stvarno drugačiji način, što utiče na širenje njihovog znanja, pri čemu se podstiče i zdrava ličnost. Da dokaže da su ove teze i više nego tačne, imao je priliku Aleksandar, učenik I-1 u Savremenoj gimnaziji. 

U utorak, 10. novembra, povodom Svetskog dana nauke i Nedelje globalnog obrazovanja, on je došao kao gost predavač na časove biologije kod profesorke Dijane Šarac i izveo niz zanimljivih ogleda koji su izazvali oduševljenje savremenih osnovaca.

Ako na pravi način priđemo deci i približimo im biologiju, koja nije samo biologija iz knjige nego nauka koja se uživo može razumevati kroz neobične oglede, onda se percepcija razmišljanja može promeniti, a ovaj predmet će postati zabavan i omiljen. Ovako razmišlja mladi Aleksandar Kašerić, koji je na Dan nauke došao da na primerima pokaže šta ume.

Učenici Savremene već praktikuju vršnjačku edukaciju, gde, prenoseći znanja jedni drugima, osvetljavaju čitave svetove. Međutim, znanja gimnazijalca Kašerića zaista su impresionirala njegove mlađe kolege.

On je u maniru pravog naučnika, u belom mantilu, objašnjavao fenomene na pojmljiv način – prilagođen mlađim kolegama. Zatim je zamolio svakog od učenika da priđe centralnoj katedri i da samostalno eksperimentiše, koristeći laboratorijski pribor (kao što su pipeta, menzura ili retorta).

Učenici su bili vidno uzbuđeni, a što je najvažnije, kroz praksu su došli do novih saznanja. U ovakvim situacijama nastavnici zaista treba da budu ispunjeni, jer su plodovi njihovog rada oličeni u praksi u kojoj učenici jedni drugima predaju, zajedno se igraju i istražuju, dele uzbuđenje i senzacije, a predmet se pretvara u nešto njima omiljeno.

Zaista darovit učenik Savremene gimnazije Aleksandar Kašerić obećao je da će ponovo posetiti svoje mlađe kolege i pokazati im nove eksperimente. Neka tako i bude!

Ovako je to izgledalo: