Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Biologija na neobičan način – savremeni učenici uče od savremenog gimnazijalca

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 17.11.2020

Biologija na neobičan način - savremeni učenici uče od savremenog gimnazijalca

Učenik Savremene gimnazije izveo je niz zanimljivih ogleda i oduševio razred

U utorak, 10. novembra, u Savremenoj osnovnoj školi je kao gost-predavač na časovima biologije bio učenik Savremene gimnazije Aleksandar Kašerić, koji je izveo niz zanimljivih ogleda koji su izazvali oduševljenje savremenih osnovaca. Došao je povodom Svetskog dana nauke, ali i Nedelje globalnog obrazovanja.

Učenici Savremene već praktikuju vršnjačku edukaciju gde, prenoseći znanja jedni drugima osvetljavaju čitave svetove. Međutim, znanja gimnazijalca Kašerića su zaista zasenili njegove mlađe kolege.

U Savremenoj gimnaziji su, bez sumnje, učenici puni perspektive. Imaju priliku da uče na stvarno drugačiji način što utiče na širenje njihovog znanja, pri čemu se podstiče i zdrava ličnost. Ove karakteristike važe i za Savremenu osnovnu školu. A Aleksandar, učenik razreda I-1 u Savremenoj gimnaziji, imao je priliku da demonstrira da su ove teze više nego tačne.

On je došao kao gost-predavač na časovima biologije kod profesorke Dijane Šarac gde je izveo niz zanimljivih ogleda koji su izazvali oduševljenje savremenih osnovaca.

Ako na pravi način priđemo deci i približimo im biologiju koja nije samo biologija iz knjige nego nauka koja se uživo može razumevati, kroz neobične oglede, onda se percepcija razmišljanja može promeniti. A ovaj predmet će postati zabavan i omiljen. Ovako razmišlja mladi Aleksandar Kašerić, koji je došao za vreme „Global education week” i na Dan nauke, da primerima pokaže šta ume.

On je, u maniru pravog naučnika, u belom mantilu, objašnjavao fenomene na pojmljiv način – prilagođen mlađim kolegama. A onda je zamolio svakog od učenika da priđe centralnoj katedri i da samostalno, korsiteći laboratorijski pribor (kao što su pipeta, menzura ili retorta) eksperimentišu.

Na licima petaka pojavilo se ono najvažnije – izraz iznenađenja praćen osmehom. Vidno su bili uzbuđeni, a što je najvažnije, kroz praksu su uspeli da dođu do novih saznanja. U ovakvim situacijama nastavnici mogu zaista da budu ispunjeni. Plodovi njihovog rada oličeni su u praksu gde učenici jedni drugima predaju, zajedno se igraju i istražuju, dele uzbuđenje i senzacije, a predmet se pretvara u nešto omiljeno i lepo.

Zaista darovit učenik Savremene gimnazije Aleksandar Kašerić obećao je da će ponovo posetiti svoje mlađe kolege da bi im pokazao nove eksperimente. Neka tako i bude!

Ovako je to izgledalo: