Edukativna radionica inspirisana „Ružnim pačetom’’: Saosećati sa drugim i osnažiti ga da voli sebe

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 05.04.2021

Edukativna radionica inspirisana „Ružnim pačetom’’: Saosećati sa drugim i osnažiti ga da voli sebe

Na izložbi pogledajte kako tešimo ružno pače i učimo se saosećanju

Svi znamo priču o ružnom pačetu i njegovim problemima sa okruženjem koje ga je odbacivalo jer je bilo drugačije.  Učenici prvog razreda imali su zadatak da na sebi svojstven način uteše ružno pače. Da ga oraspolože i daju mu do znanja da je lepo i da ne treba da bude tužno.

Iako samo putuje svetom, ružno pače nije samo – dok ima onih koji ga razumeju i koji sa njim saosećaju. Jedna od najinspirativnijih bajki dečje književnosti uvek je dobra prilika za kvalitetan nastavni i pedagoški rad. Učenici koji pohađaju Fun and study program posvećeno su pristupili projektu, koji je sprovela Marija Bunjevčev, školski pedagog.

DEČJI RADOVI ULIVAJU NADU I BODRE RUŽNO PAČE DA NASTAVI DALJE

Priča o ružnom pačetu je pratila detinjstvo svakog od nas – jedna od poučnih bajki koja zadire u suštinu naših emocija i pomaže nam da saosećamo sa onim ko pati ili ko nije društveno prihvaćen. Upravo je ona upotrebljena kao metod pedagoške edukacije, kojim se razvija empatija, ali i promoviše pravo na različitost.

Deca su najpre odgovarala na pitanja kao što su „Po čemu su pačići bili slični, a po čemu različiti?”, „Zašto su ostala braća oterala crno pače?” i „Kako se ponašalo crno pače kada je ostalo samo?”. Najzad, pitanja su preusmerena i na samu decu pa su upitana – kako se ona ponašaju kada ugledaju nekog drugačijeg od sebe?

Njihovi odgovori bili su puni saosećanja i dečje „čitanje” ove poznate bajke je bilo zaista dirljivo. Nakon iznošenja ličnih utisaka i stavova, deca su dobila zadatak da kreiranjem poruka – koje će sami smisliti, nacrtati, napisati, iskrojiti i lepiti – uteše ružno pače. I tako je ova lepa avantura počela.

Rezultat je bio šareni pano, na kojem se mogu videti dirljivi i utešni dečji ispisi. A mališani su imali i priliku da oboje model ružnog pečata – bojom koje žele. Pa su neki od radova bili žuti i plavi, a neki šareni. Svakako, prvaci su uspeli u svom zadatku! Malo pače koje traži drugare i topao zagrljaj svoje mame – to je i učinilo u bajci. Ali je puno simpatija i prave prijatelje steklo – i među učenicima Savremene.

FAST PROGRAM – DA ŠKOLSKI DANI BUDU ŠTO KREATIVNIJI

Osnovci pored redovnih časova imaju i vreme posvećeno razvijanju i otkrivanju njihovih talenata. Fun and Study Time (FAST) predstavlja idealan način da se period pre i posle časova iskoristi što zanimljivije. Oni se tokom ovog programa zabavljaju na kreativan način, podstiču kreativno mišljenje i bave se sportom, umetnošću i razvojem vijuga.

Često sami predlažu aktivnosti koje uz mentorsku podršku pretvaraju u sjajne zajedničke aktivnosti. A kroz aktivnosti slične ovoj pedagoškoj radionici – savremeni učenici jačaju ličnost i osvešćuju različite aspekte društvenog i kulturnog života.
Važne stvari koje su ovog puta naučili jesu da volimo sebe onakve kakvi jesmo, da poštujemo prirodu, ali i sopstveni izgled, da volimo druge i razumemo različitost.

Sjajne dečje poruke upućene ružnom pačetu najbolje o tome govore. Deca su ga utešila i poručila da se češće gleda u ogledalo i da se smeje – podižući mu svest o tome da ono nije ružno pače, već prelepi labud, poručivši mu na kraju: „Volim te, pače”.