Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi
Učenje na daljinu

Kako je realizovana nastava u prvih 10 dana učenja na daljinu?

/ / Blog, I-IV, Nacionalni, V-VIII / 26.03.2020

Kako je realizovana nastava u prvih 10 dana učenja na daljinu?

Prošlo je prvih deset dana od kada se, zbog pandemije koronavirusa, nastava u Savremenoj osnovnoj školi odvija na daljinu. Iako polazna tačka prilikom kreiranja Platforme za podršku učenju (Distance Learning platforma – DL platforma) nije bila ovakva ekstremna situacija, ta jedinstvena platforma za učenje na daljinu umnogome je pomogla u vanrednim okolnostima u kojima se nalazimo.

Nešto što je bilo zamišljeno kao pomoćno sredstvo u nastavi preko noći je zamenilo učionice, kabinete i uobičajene radionice, ali se kvantitet i kvalitet učenja nisu smanjili. Naprotiv, povezanost i familijarni odnos učenika sa svojim učiteljima i nastavnicima su kroz Live stream u realnom vremenu, kao i kroz mogućnost korišćenja video-arhive, postali još prisniji, a savremeni osnovci su i dalje veoma motivisani da uče i rade kao dosad.

Možda i zainteresovaniji nego što su mnogi roditelji mogli da pretpostave.

Savremeni osnovci puni entuzijazma za rad od kuće

DL platforma

Kao što smo rekli, DL platforma je zamišljena kao pomoć prilikom učenja, ali vanredne okolnosti uticale su da se njena namena promeni, iako za to nije bilo mnogo vremena. Moralo je da se reaguje brzo, jer u pitanju je nešto najvrednije, a to su bezbednost i zdravlje učenika, što je uz kvalitetno obrazovanje nešto o čemu se u Savremenoj osnovnoj školi posebno vodi računa.

„Situacija jeste malo neobična, jer mi smo navikli jedni na druge u ovih osam meseci i svima nam je žao što se više ne viđamo u školi, ali ovako je najbolje. Savremeni osnovci su veoma dobro prihvatili novonastalu situaciju, adaptirali se na nov način rada i mi nesmetano sprovodimo u delo sve što je predviđeno planom i programom”, ističe Persida Petrović, učiteljica drugog razreda.

Da je adaptacija prošla bolje nego što se očekivalo, potvrđuje i Milena Tarbuk, psiholog u Savremenoj osnovnoj školi.

„U uslovima koji su svima novi i nepoznati, za učenike je važno da budu u svakodnevnoj komunikaciji sa svojim učiteljima i nastavnicima, ali i sa svojim drugovima u različitim grupama, četovima, na zajedničkim istraživačkim zadacima. Postavljalo se pitanje kako će reagovati, ali bolje je nego što su odrasli očekivali jer, ne zaboravimo, mlade generacije su zapravo „digitalni urođenici”. Puni su entuzijazma i u uslovima razdvojenosti pokazuju jedinstvo, ohrabruju jedni druge, međusobno se pomažu, raduju uspehu i sa nestrpljenjem očekuju svako novo obraćanje svojih učitelja i nastavnika”, kaže psiholog Milena Tarbuk.

Nadamo se skorom viđenju u učionicama

Jasmina Franolić, direktorka Savremene osnovne škole, ponosna je na učitelje i nastavnike koji su u rekordnom roku uspeli da modifikuju način rada, ali i ona ističe da su istinski superheroji zapravo savremeni osnovci.

„Svi smo u Savremenoj osnovnoj školi ponosni na naše osnovce, koji su prihvatili novonastalu situaciju i koriste DL platformu. Dokazali su da su učitelji, nastavnici i profesori u pravu kada govore da su oni mali genijalci i šampioni i da je pravo zadovoljstvo raditi s njima”, kaže direktorka Jasmina Franolić.

Nadamo se da će se ova situacija završiti što pre i da će se savremeni osnovci ubrzo vratiti u učionice, ali smo isto tako spremni da proces nastave nesmanjenim kvalitetom sprovodimo putem DL platforme – koliko god to bilo potrebno.


Leave a Comment