povećanje produktivnosti kod učenika

Kako u ovoj situaciji povećati produktivnost učenika?

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 21.04.2020

Kako u ovoj situaciji povećati produktivnost učenika?

Učenici naše škole, kao i njihovi vršnjaci u različitim zemljama, mnogo vremena provode u kući sa roditeljima, braćom, sestrama. To je sigurno u početku bilo prijatno, a sada, kako vreme prolazi, već postaje pomalo i teško.

Nedostaju drugari, kaže većina. Nedostaju izlazak, igra, osmeh, zajedničko vreme. Radost kontakta u ovom momentu odvija se preko ekrana i često u kontekstu učenja. Ko bi rekao da će i to biti moguće!?

Verovatno niste ni pomislili da ćete učiti, pratiti nove lekcije i radovati se kada ste svi na času na Google Meetu? Sigurna sam da svi jedva čekate povratak u školske klupe i uobičajenu organizaciju dana. „Čak i da je kontrolni svaki dan, samo da se vratimo u školu i budemo zajedno!”, reče neko od vas.

Koliko je školovanje bitno, shvatate još bolje u ovoj situaciji. Odgovorni ste, trudite se, uporno pratite, tražite objašnjenja i slušate jedni druge. Iznenađuje da su prvi u radu i neki učenici koji u školi nisu bili toliko aktivni! Da, moguće je: ova situacija može da bude pokretač produktivnosti!

Nekome je motiv da drugi vide da može brzo i tačno da radi, nekome je motiv da pobedi u kvizu, nekome je motiv da govori pred drugima, a nekome da ga, dok govori, niko ne ometa… Nekome je motiv da mama poveruje da sve može sam, a nekome da dobije pohvalu učiteljice… I sve je to moguće u virtuelnoj učionici. Svako može primeniti strategiju koja mu odgovara i ostvariti uspeh na svoj način.

Neki su otkrili i skrivene talente. Neki su zavoleli digitalni svet, a neki su smanjili i ograničili boravak u digitalnom svetu samo na školske časove. I to je dobra odluka. Da biste uspešno radili i ostali motivisani, potrebno je da imate i male pauze u radu i uživate u svakodnevnim sitnicama, koje su sada, kada je izbor ograničen, više nego potrebne.

I naravno, savršenog recepta nema, različiti su izazovi i ciljevi pred vama, ali trud i iskrenost kada vam nešto ne ide povećavaju šansu da u ovoj situaciji budete uspešni, da budete pobednici!

Ipak, važno je da ne zaboravite da će učenje na daljinu, ispred ekrana, trajati ograničeno. Da bi i u ovoj situaciji bili produktivniji, potrebno je da, kao i kada je stanje redovno, postavljate sebi ciljeve u učenju i pravite dnevni plan, odnosno raspored kada ćete šta raditi. Učenje na daljinu daje vam mogućnost bolje organizacije i ima svoje prednosti.

Na primer:

  • možete više puta gledati čas i tražiti i podršku ako nešto ne razumete;
  • imate veliki broj dodatnih, vizuelnih materijala za učenje;
  • kada su vam dovoljno unapred postavljeni vremenski rokovi za predaju radova, možete biti i efikasniji; ne zaboravite, bolje radimo kada nam je jasan
  • cilj i vreme za koje treba da uradimo nešto;
  • možete laške procenjivati svoj napredak;
  • trenutno, kada je izbor sužen, nema puno drugih aktivnosti koje vas mogu ometati;
  • a sada vas bolje nego ranije mogu pratiti i roditelji.

I, naravno, ono što je najbitnije za unutrašnju motivaciju za učenje, sada dobijate mnogo više izazova u vidu istraživačkih zadataka. Kada imate slobodu da sami oblikujete svoj rad, da radoznalo istražujete izvore i birate sadržaj, onda učenje postaje kao igra i ne osećate opterećenje, već ga možete iznova i iznova ponavljati.

Kada sve ovo prođe, sigurna sam, bićete ponosni na svoje digitalne kompetencije i odgovoran odnos prema obavezama, ali i prema zdravlju.

Naravno, ne zaboravite:

Za sve savete u vezi sa organizacijom učenja i povećanjem motivacije za rad možete se obratiti učiteljima, nastavnicima, pedagogu iz popodnevnih aktivnosti škole i psihologu. Mi smo tu za sve vas!

Milena Tarbuk, psiholog


Leave a Comment