Učenici odeljenja II3 Savremene osnovne škole doživeli su čas likovne kulture koji se pretvorio u pravo putovanje kroz emocije, kreativnost i zajedništvo. Na inicijativu mama učenika, nastao je poseban projekat – „Lična kutija osećanja“, kroz koji su deca na kreativan način učila kako da prepoznaju, izraze i podele ono što osećaju. 💕
Od trenutka kada su se roditelji pridružili deci u učionici, atmosfera je bila ispunjena osmesima, toplinom i bojama. U opuštenom i podsticajnom okruženju, svako dete je ukrašavalo svoju kutiju – simbol svog unutrašnjeg sveta. Uz seckanje, lepljenje, bojenje i razgovor, svaka kutija je postajala drugačija – baš kao što su i osećanja svake dečje duše jedinstvena.
Poseban trenutak usledio je kada su deca zajedno sa svojim mamama izradila i razrednu kutiju osećanja – zajedničko mesto poverenja, empatije i iskrenosti. U tu kutiju, svako dete može anonimno ubaciti poruku sa osećanjem koje ga je pratilo tokom dana – bilo da je to sreća, ponos, tuga, razočaranje ili ljutnja.
Na časovima odeljenske zajednice (ČOŠ), učenici i učiteljica će zajedno čitati poruke iz kutije i razgovarati o njima – pokušavajući da razumeju jedni druge, pruže podršku i nauče kako da prepoznaju tuđe emocije. Ovi susreti postaju prostor gde deca uče da empatija nije samo reč, već veština koja se neguje kroz pažnju, slušanje i razumevanje. 💖
Ono što je ovaj čas učinilo posebnim jeste činjenica da su roditelji bili aktivni deo procesa. Kroz zajedničku izradu kutija, pokazali su deci da su osećanja važna, da razgovor o njima oslobađa i povezuje. Deca su ponosno pokazivala svoje radove, ali i otkrivala da umetnost može biti način da se izraze misli koje je teško izgovoriti.
Kroz ovakve projekte, Savremena osnovna škola podseća da obrazovanje nije samo učenje činjenica, već i razvijanje emocionalne inteligencije, saosećanja i međusobnog poverenja. Jer u školi budućnosti, jednako je važno naučiti kako se sabira i kako se razume – i srce i brojke. 💫
Za Savremenu, ovo je još jedan dokaz da škola može biti mesto gde deca rastu u sigurnosti, razumevanju i podršci – jer svaka emocija je važna, i svako dete zaslužuje da bude čuto.