Primer uspešnog video-projekta predstavlja onaj koji se ticao tri industrijske revolucije. Najvažnije je bilo objasniti geografski kontekst. Ali, za to je bilo neizbeženo doći do tačnih istorijskih i geografskih podataka. Dok je način pripovedanja i oblikovanja videa u potpunosti prepušten učenicima.
VRŠNJAČKA EDUKACIJA KROZ DRUŠTVENU GEOGRAFIJU
Posebno zanimljiv način učenja geografije u Savremenoj gimnaziji, o čemu je Aleksa govorio osnovcima, jeste učenje kroz predmet Društvena geografija.
Na oglednim časovima učenici uče kroz sopstveno iskustvo tako što „postaju” deo određene kulture. Naime, čas se sprovodi u vidu kreativne radionice na kojoj su se učenici podeljeni u parove. Svaki od parova simulira jedan tip stanovništva koje pripada drugoj religiji. Pa tako, na primer, jedni prezentuju hrišćanstvo, drugi budizam, treći islam, a četvrti hinduizam.
Parovi – predstavnici stanovništa – istražuju kako bi što više naučili o sebi i to kasnije mogli predstave odeljenju. Zapravo, oni se upućuju u osobenosti drugih kultura i oplemenjuju svoje znanje. Za ovakva istraživanja poželjno je da koriste mnogobrojne izvore o Bibliji, Kuranu, Tipitaki i Šruti.
Na kraju je naglašen zajednički stav o tome da smo svi jednaki u svojoj različitosti, čime se prenosi poruka mira, tolerancije i uzajamnog poštovanja. Učenici dobijaju jasnu sliku u kom se geografskom i istorijskom podneblju određena kultura razvijala i tako kreiraju znatno kompletniju sliku od one koju bi dobili da su proučavali samo jedan predmet.