Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2021/06/SOS_predavanje_g_Fi.jpg)
Neobičan čas geografije kroz vršnjačku edukaciju
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII / 31.05.2021
Neobičan čas geografije kroz vršnjačku edukaciju
Osnovcima je čas održao učenik druge godine Savremene gimnazije
Časovi geografije su uvek inspiracija. A jedan od najzanimljivijih časova održao je Aleksa Dinulović, učenik II-5 Savremene gimnazije.
U ulozi nastavnika se snašao izuzetno dobro, a znanje koje je pokazao podstaklo je osnovce na kreativno razmišljanje i igru.
Osnovci su dobili priliku da na drugačiji način saznaju nove činjenice i obogate svoja znanja iz oblasti geografije, dok je učenik u ulozi nastavnika stekao novo i značajno iskustvo u svom obrazovanju.
Aleksa je stečena znanja iz geografije i iskustva iz školske klupe preneo na svoje mlađe drugare. Opisao im je način na koji se geografija uči u Savremenoj gimnaziji i govorio im o različitim aspektima ovog zanimljivog predmeta: reljefu, atmosferi, tektonskim pokretima. Slično kao u osnovnoj školi, časovi često podrazumevaju studije slučaja, kvizove i projektne zadatke.
GEOGRAFIJA SE UČI U SPREZI SA DRUGIM PREDMETIMA
Prezentovanje geografije na drugačiji način jednako je zabavno i u Savremenoj osnovnoj školi i u Savremenoj gimnaziji. Umesto učenja „suvoparnog gradiva”, što je čest slučaj u osnovnim školama, gradivo geografije se povezuje sa drugim predmetima.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2021/06/SOS_predavanje_g_slajfna-1.jpg)
Tako se često geografija, koju predaje nastavnica Nevena Matejić, zapravo prepliće sa drugim naukama kao što su istorija ili informatika. Preplitanje predmeta ne samo da je zanimljivije i prijemčivije već učenicima oštri znanje i jača pamćenje. Jedan od časova podrazumeva da učenici naprave video-projekat na određenu temu.
Oni imaju punu slobodu da sami odaberu stil i literaturu, pod uslovom da sve bude istorijski i geografski tačno. Po pravilu budu veoma kreativni i naprave brojne video-priloge. Umesto da sve uče čitajući udžbenik, oni kroz istraživanje sebi i svojim drugarima dočaraju lekciju, nauče nešto novo i odlično se zabave.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2021/06/SOS_predavanje_g_kocka.jpg)
Primer uspešnog video-projekta predstavlja onaj koji se ticao tri industrijske revolucije. Najvažnije je bilo objasniti geografski kontekst. Ali, za to je bilo neizbeženo doći do tačnih istorijskih i geografskih podataka. Dok je način pripovedanja i oblikovanja videa u potpunosti prepušten učenicima.
VRŠNJAČKA EDUKACIJA KROZ DRUŠTVENU GEOGRAFIJU
Posebno zanimljiv način učenja geografije u Savremenoj gimnaziji, o čemu je Aleksa govorio osnovcima, jeste učenje kroz predmet Društvena geografija.
Na oglednim časovima učenici uče kroz sopstveno iskustvo tako što „postaju” deo određene kulture. Naime, čas se sprovodi u vidu kreativne radionice na kojoj su se učenici podeljeni u parove. Svaki od parova simulira jedan tip stanovništva koje pripada drugoj religiji. Pa tako, na primer, jedni prezentuju hrišćanstvo, drugi budizam, treći islam, a četvrti hinduizam.
Parovi – predstavnici stanovništa – istražuju kako bi što više naučili o sebi i to kasnije mogli predstave odeljenju. Zapravo, oni se upućuju u osobenosti drugih kultura i oplemenjuju svoje znanje. Za ovakva istraživanja poželjno je da koriste mnogobrojne izvore o Bibliji, Kuranu, Tipitaki i Šruti.
Na kraju je naglašen zajednički stav o tome da smo svi jednaki u svojoj različitosti, čime se prenosi poruka mira, tolerancije i uzajamnog poštovanja. Učenici dobijaju jasnu sliku u kom se geografskom i istorijskom podneblju određena kultura razvijala i tako kreiraju znatno kompletniju sliku od one koju bi dobili da su proučavali samo jedan predmet.