Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Nova savremena školska praksa – razvijanje zajedništva u odeljenjima starijih razreda

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 03.11.2020

Nova savremena školska praksa – razvijanje zajedništva u odeljenjima starijih razreda

Kao u najmodernijim osnovnom školama u svetu i Savremena će pozitivno stimulisati učenike

Početkom novembra započeta je jedna savremena školska praksa koja se tiče razvijanja zajedništva u odeljenjima starijih razreda. Ideja je da svi učenici u razredu rade na tome da skupe što više pozitivnih poena na kraju polugodišta ili školske godine, za šta će dobijati adekvatne nagrade.

Projekat je osmišljen tako da sva odeljenja starijih razreda imaju određeni broj poena kojim započinju takmičenje. Taj broj se može smanjivati ili povećavati u zavisnosti od individualnog ponašanja svakog učenika, ali i celokupnog odeljenja. 

Učenici jačaju svoju ličnost tako što podržavaju svoje odeljenje

Osmišljena je i precizna tabela sa sistemom bodovanja, koja se ažurira na kraju svake radne nedelje. Interaktivni semafor, nalik onome na sportskim nadmetanjima, nalazi se u holu i stalno podseća učenike na trenutni rezultat svakog odeljenja, odnosno svačije male zajednice. Na ovaj način cela zamisao dobija sportski, takmičarski karakter.

Uz trud učenika da zajednički stiču pozitivne bodove postižu se krajnji ciljevi: da se razvije zajedništvo u odeljenju i da se učenici ne okreću jedni protiv drugih. Učenički trud će se uvek isplatiti tako što će oni najbolji, baš kao u sportu, za zasluženi trud i rad dobiti nagrade.

Odeljenjske starešine su, naravno, tu da na svaki način pomognu učenicima i osnaže ih u zajedničkom trudu, kao i da im objasne sistem bodovanja, o čemu će se voditi računa i u samoj učionici. Predmetni nastavnici će redovno unositi dešavanja sa časa i u e-dnevnik i u papirni dnevnik i upisivati bodove koji se odnose na disciplinu i nedisciplinu učenika.

Tako će učenici koji podstiču zajedništvo, ali i oni koji to ne rade, u svakom trenutku znati koliko poena osvajaju, odnosno gube. Time će steći i osećaj ne samo za pojedinačnu nego i kolektivnu odgovornost. Radeći na tome da njihovo odeljenje postane što bolji, jačaće i sopstvenu ličnost.

Motiv ka pravom drugarskom odnosu raste zajedno sa bodovima

Neke od stavki koje će se nagrađivati jesu učešće na nagradnom konkursu, priznanje na nagradnom konkursu, odnosno školskom takmičenju, učešće na opštinskom i gradskom takmičenju i nagrada na republičkom takmičenju.

Osim toga, veoma važni aspekti koji će se takođe bodovati jesu i urednost učionice, ali i učešće učenika u slobodnim aktivnostima škole kao što su sportski dan, kviz ili priredba. Najzad, i odlična ocena će ući u konačan zbir poena.

Kao što su predviđeni pozitivni poeni, postojaće i oni negativni, koji treba da učenicima ukažu na to koje bi stvari mogli raditi bolje i popraviti. Ova vrsta negativnog bodovanja je podsticajnog karaktera i trebalo bi da motiviše učenike da sustignu svoje drugare koji su možda u tom trenutku ispred njih na „sportskom” semaforu.