Upravo usvojena LINK strategija obrazovanja podrazumeva posebne aktivnosti kako bi učenici lakše prebrodili traumatičan period
LINK strategija obrazovanja, koju je formulisao Institut za moderno obrazovanje, podrazumeva niz predloga, konstruktivnih dopuna i inovativnih praksi koji su takođe u skladu sa preporukama Evropske unije, pri čemu prate i najnovije tendencije verovatno jednog od najvećih inovatora obrazovanju u svetu – Univerziteta u Kembridžu.
U tom smislu, trebalo bi da nastavni proces, na osnovu LINK strategije, pre svega bude prilagođen učenicima koji su nesumnjivo prošli kroz vrlo traumatičan period. Pored toga što su učenici i njihovi roditelji pozvani da se pridržavaju novih mera i rutine, ono što je potrebno organizovati jesu specifične nastavne i vannastavne aktivnosti koje prate koncept socijalno-emotivnog učenja. Mimo planirane nastave, potrebno je organizovati specifične radionice koje se bave navikavanjem na nove okolnosti i prevazilaženjem trauma. To su razgovori kroz koje se uči o sadašnjem trenutku, daju se objašnjenja i naglašavaju aspekti prevencije budućih problema.
Predavanje dr Ljiljane Čvorović, na koje su deca pozitivno reagovala i na kojem su dobila odgovore na brojna pitanja, povezano je sa primenom LINK strategije o Savremenoj osnovnoj školi.