Akcenat je bio na kritičkom razmatranju sadržaja na internetu, odnosno na razmatranju načina na koji nam se informacije o pismenosti plasiraju. Učenici su zamerali na površnosti u informisanju, na škrtosti informacija o broju pismenih u svetu i kod nas, kao i na manjku nekih informacija. Grupa koja je imala zadatak da se informiše o digitalnoj pismenosti pomenula je i digitalno nasilje na internetu, tako da je osvrt na ovu temu bio višestruko koristan.
Takođe, funkcionalna pismenost je izazvala pažnju, budući da neki učenici nisu znali šta tačno ovaj pojam označava. U završnom delu časa zaključeno je da bez pismenosti nema napretka čovečanstva, da je pismenost izuzetno važna, kako za svakodnevni život tako i za napredovanje u karijeri svakoga od nas.
O DANU PISMENOSTI KAO INICIJATIVI UNESKA
Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) Uneskova je inicijativa. Cilj je da svake godine podseti na status pismenosti i obrazovanja na globalnom nivou, odnosno da upozori na problem nepismenosti, koji još uvek postoji u većem delu sveta.
Danas Srbija ima dva pisma, jednaka pred zakonom – ćirilicu i latinicu, sa više od šest i po miliona pismenih stanovnika starijih od 10 godina. Međutim, nepismenih je oko 128.000. Situacija je još dramatičnija u svetu: prema podacima UNESKO Instituta za statistiku, u svetu postoji oko 774.000.000 nepismenih osoba, dok čak 67.000.000 dece osnovnoškolskog uzrasta ne pohađa školu.
Zato se borimo za pismenost, zbog svih nas.