NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. >>

Putovanje kroz svemir mašte

/ / Blog / 21.11.2025

Putovanje kroz svemir mašte

Inspiracija koja pokreće – kada umetnost otvori vrata svemira

Učionica Savremene osnovne škole ove nedelje pretvorila se u pravi mali kosmos stvaralaštva. Učenici su imali priliku da, vođeni jednom divnom ilustracijom astrounauta koji drži balone-planete, kreiraju sopstvene verzije iste teme. Iako su svi polazili od istog motiva, svaki rad postao je potpuno jedinstven — jer svako dete svemir vidi na svoj način.Na interaktivnoj tabli prikazana je originalna ilustracija puna boja, planeta i čarobnih detalja, a ona je odmah probudila radoznalost i maštovitost kod učenika. Deca su posmatrala svaki element, analizirala pozicije, boje i oblike, a zatim krenula da stvaraju sopstvenu verziju — punu ličnih ideja, novih boja i dodataka koje su sami osmislili.Ovaj uvodni trenutak bio je više od pukog zadatka iz likovne kulture — bio je poziv da se razmišlja kreativno, slobodno i hrabro, da se izađe iz šablona i da se umetnost koristi kao alat za izražavanje sopstvene vizije sveta.

Deca kao mali umetnici: svako delo priča svoju svemirsku priču

Kada su uzeli svoje papire, bojice i markere, učenici su odmah ušli u kreativni ritam. Neki su pažljivo pratili original, trudeći se da prenesu svaki detalj što vernije, dok su drugi pustili mašti na volju — stvarajući rakete drugačijih boja, balone u obliku planeta koje su sami izmaštali, dodatne likove, zvezde, sunce ili čitave galaksije.

I dok su radovi nastajali, učionica je bila ispunjena divnim komentarima:
„Pogledaj moj Saturn!“
„Moja raketa ide još brže!“
„Napravila sam novi svet, vidi!“

Deca su sa radošću pokazivala svoje radove jedni drugima, poredeći ih, komentarišući i ohrabrujući se međusobno. Na fotografijama se jasno vidi koliko su ponosni na ono što su stvorili. Ta radost stvaranja bila je jednako važna kao i sam krajni rezultat.Umetnički zadatak ovde nije bio samo crtanje — bio je to proces razvijanja vizuelnog mišljenja, opažanja, fine motorike i osećaja za kompoziciju. Ali još važnije, bio je to prostor gde deca vežbaju da veruju u sebe, da prihvate svoj stil i da ponosno stanu iza onoga što stvaraju.

Savremena nastava koja neguje kreativnost, maštu i samopouzdanje

Likovne aktivnosti u Savremenoj nisu samo dekorativne — one imaju duboku pedagošku funkciju. Kroz ovakav zadatak učenici uče da posmatraju, da interpretiraju, da prenesu emociju i da kroz boje i oblike izraze ono što osećaju i misle. To je dragocen deo njihovog razvoja, jer mašta je temelj inovativnog razmišljanja i jedan od najvažnijih alata koje dete može da ponese sa sobom u budućnost.

Učitelji su bili tu da ih usmere, podrže, pokažu nove tehnike i inspirišu, ali glavni protagonisti bili su — sami učenici. Njihovi radovi pokazali su koliko deca mogu da budu originalna kada imaju slobodu, koliko mogu da budu detaljna kada ih nešto zaista zanima, i koliko brzo napreduju kada rade u okruženju koje ih ohrabruje.Na kraju časa, svi radovi bili su izloženi, a deca su ponosno stajala ispred svojih malih „svemirskih priča“, pokazujući ih drugovima i komentarišući različite ideje. To je bio trenutak koji je u učionicu uneo ponos, osmehe i osećaj zajedništva.


Prijavite se

Upis za generaciju 2026/27. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »