
Savremena osnovna škola partner u međunarodnom Erazmus+ projektu „Globetrotters”
Danica Antic / / Blog / 01.07.2025
Savremena osnovna škola partner u međunarodnom Erazmus+ projektu „Globetrotters”
Kultura, jezik i empatija u fokusu novog evropskog projekta
Savremena osnovna škola postala je partner Erazmus+ K2 projekta „Globetrotters”, zajedno sa školama iz Belgije, Grčke i Rumunije. Projekat podstiče decu uzrasta od šest do devet godina da istražuju jezike i kulture kroz muziku, igre, priče i digitalnu platformu prilagođenu i deci sa govorno-jezičkim teškoćama. U projekat su uključeni i roditelji i nastavnici, za koje će biti pripremljen praktičan vodič sa savremenim pedagoškim pristupima.

Vizija projekta – istraživanje, empatija i povezivanje kroz igru
Cilj ovog projekta je da inspiriše decu da kroz igru, muziku, priče i digitalne alate istražuju različite jezike i kulture. Inovativna platforma biće prilagođena i deci sa posebnim obrazovnim potrebama, posebno onima sa govorno-jezičkim teškoćama. Projekat polazi od ideje da su deca prirodni istraživači – radoznala, otvorena i spremna da otkrivaju svet oko sebe, pri čemu razvijaju empatiju i međusobno razumevanje.
Početak zajedničkog rada i najava sajta
Partneri iz Belgije, Grčke, Rumunije i Srbije, uključujući Tradanim Formations asbl, European Literacy for All Network (ELAN), 27o Dimotiko Scholeio Thessalonikis i Școala Gimnazială Nr. 16 Take Ionescu, zvanično su otpočeli rad na projektu. Definisani su ključni tematski pravci i postavljen je temelj za izradu zvaničnog sajta, koji će uskoro biti dostupan javnosti.
Učešće u međunarodnim projektima poput ovog pruža učenicima, nastavnicima i roditeljima priliku da prošire vidike, razmene ideje i primene inovativne obrazovne pristupe. Savremena osnovna škola kontinuirano učestvuje u projektima koji doprinose unapređenju nastave, razvoju interkulturalne svesti i jačanju ključnih veština za 21. vek. Kroz ovakve inicijative učenici ne samo da stiču znanja već postaju i otvoreniji, tolerantniji i spremniji za društvo u kojem će jednog dana delovati.