Savremena osnovna škola pridružila se novom eTwinning projektu

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, Učionica bez zidova, V-VIII / 10.02.2021

Savremena osnovna škola pridružila se novom eTwinning projektu

Briga o mentalnom zdravlju kroz najvažniju evropsku obrazovnu platformu

Savremena osnovna škola pridružila se eTwinning projektu, u čijem je fokusu briga o mentalnom zdravlju i emocionalno blagostanje dece, kroz partnerstvo sa obrazovnim ustanovama u Italiji, Grčkoj i Hrvatskoj.

Projekat se sprovodi kroz međunarodne video-konferencije na kojima se obrađuju bitne teme obrazovanja i mentalnog zdravlja.

Preko eTwinning portala ostvaruje se interakcija između nastavnika i učenika. Učenici se na taj način upoznaju i razmenjuju ideje, kreiraju prezentacije, materijale i dele ih na platformu. Na video-konferencijama nastavnici objašnjavaju učenicima specifičnosti projekta: od toga kako da tehnički u njemu učestvuju do svih detalja u vezi sa projektnim temama.

Upravo tako su im predočene i ključne teme za istraživanje, koje su ovaj put u direktnoj vezi sa mentalnim zdravljem. To su: „Sreća”, „Savršen sport za mene”, „Uticaj sna na našu dobrobit”, „Uticaj muzike na ljudski organizam”, „Važnost vitamina D za organizam”, kao i niz drugih, sličnih i zanimljivih podtema.

ŠTA SVE TREBA PREDUZETI DA BISMO IMALI EMOCIONALNO BLAGOSTANJE?

Socijalno-emotivno učenje i podrška učenicima kroz razne radionice, grupne sastanke i razgovore „jedan na jedan” neki su od prioriteta obrazovanja posle pandemije. To se posebno odnosi na emocionalno blagostanje, prevazilaženje trauma i navikavanje na nove rutine učenja, druženja i ophođenja u školi uopšte.

Evropski eTwining projekat upravo ima tendenciju da se aktuelizuju teme koje se tiču mentalnog zdravlja, koje je u ovim teškim vremenima pandemije vitalni element za emocionalno blagostanje. Fizička aktivnost poboljšava blagostanje, pa su vožnja biciklom, hodanje, vežbanje i sport neke od aktivnosti koje se istražuju kroz projekat.

Ciljevi ovog projekta su da učenici budu u mogućnosti da definišu različita mentalna stanja, da odaberu određene aktivnosti da bi poboljšali svoje blagostanje, kao i da znaju da objasne šta je blagostanje. Takođe, treba da analiziraju svoje/nečije blagostanje i daju savete o tome šta treba preduzeti; da integrišu znanje o mogućim opasnostima od hemikalija koje ih okružuju i da prepoznaju neophodne mere za zaštitu zdravlja i sigurnosti kod kuće. 

U okviru ovog projekta biće sačinjena IT brošura koja sadrži savete o održavanju blagostanja, materijali koji sadrže različite teme i pitanja projekta. Najzad, biće napravljena virtuelna izložba projekta.

SAVREMENA JE PODSTICAJNO MESTO ZA OČUVANJE MENTALNOG ZDRAVLJA

Kako ističe školski psiholog Katarina Mladenović, u Savremenoj se, pre svega, radi na poštovanju individualnih karakteristika i potreba svakog deteta. Deca su slobodna da izraze svoje mišljenje, svoje ideje, svoje potrebe i da za to budu adekvatno pohvaljena i nagrađena. Kroz različite predmete u Savremenoj se obrađuju teme koje direktno utiču na razvoj socijalno-emotivnih kompetencija mladih (veština rešavanja problema, emocionalna pismenost, asertivna komunikacija, empatija, životne veštine, kolektivna solidarnost). 

Nastava se odvija tako da se podstiču dečja kreativnost i stvaralaštvo, što je takođe jedan od važnih činilaca za očuvanje mentalnog zdravlja.

Trudimo se da dečju kreativnost i talente razvijamo i podstičemo kroz mnogobrojne sekcije i slobodne aktivnosti koje škola nudi, ali i kroz vannastavne aktivnosti u vidu čestih izleta i boravka u prirodi, kao i kroz savremeni pristup nastavi i nastavnim temama koje su deo redovnog školovanja. U školi se neguju zajedništvo i timski duh, otvorena komunikacija.

Učenici su slobodni da se obrate svakom zaposlenom u školi ukoliko imaju neki problem i zajedničkim snagama se radi na njegovom rešavanju. Kroz česte posete psihologa časovima i individualne razgovore neguje se odnos poverenja sa učenicima.