Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi
Savremeni osnovci na Festivalu nauke 2019.

Savremeni osnovci na Festivalu nauke: Upravljali svemirskim brodom, vežbali KPR i postali mali arheolozi

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 09.12.2019

Savremeni osnovci na Festivalu nauke: Upravljali svemirskim brodom, vežbali KPR i postali mali arheolozi

Učenici IV i V razreda Savremene osnovne škole u četvrtak, 5. decembra, posetili su Festival nauke i imali priliku da kroz zanimljive oglede spoznaju zabavnu i korisnu stranu nauke.

Sa Beogradskog sajma, na kome se održavao ovaj festival, izašli su puni utisaka i oduševljeni što su imali priliku da isprobaju kosmonautsko odelo i upravljaju svemirskim brodom, da „pomaze” zmiju, kao i da prisustvuju različitim eksperimentima i učestvuju u njima.

Astronauti, istraživači i programeri

Učenici su uživali na Festivalu, sve ih je interesovalo i želeli su da prisustvuju što većem broju radionica.

Najpre su obišli radionicu pod nazivom „Coca-Cola in space” u vezi sa misijom „Apolo 11”, a potom i „Znanje pokreće”, na kojoj su razotkrili mitove i zablude o energiji, učestvovali u eksperimentima i bili pravi mali istražitelji u escape roomu.

Posebnu pažnju posvetili su predavanju o prvoj pomoći na radionici „Lekcije koje život znače”, na kojoj su imali priliku i da nauče i da vežbaju KPR (kardiopulmonalna reanimacija) i tako usvoje važne životne lekcije.

Učenici su najviše uživali u radionicama „Arheologija na dlanu”, na kojoj su imali prilike da kroz novu društvenu igru istraže srednji vek i paleolit, ali i da saznaju o različitim fenomenima i najzanimljivijim arheološkim lokalitetima naše zemlje, i „Robotika iz školske klupe”, gde su usavršavali svoja znanja iz programiranja pomoću „Microzorda”, edukativnog seta za robotiku.

Pomogli naučnicima da „razbiju” mitove

Tema ovogodišnjeg Festivala nauke bila je „Razotkrivanje”, što znači da su učenici prisustvovati „razbijanju” različitih uvreženih zabluda i mitova pomoću nauke i naučnih dostignuća.

  • Da li iz školjke zaista možemo da čujemo zvuk mora?
  • Da li je Kineski zid jedina ljudska građevina vidljiva iz svemira?
  • Da li je čovek pre pola veka zaista kročio na Mesec ili nije, o čemu se u poslednje vreme razmatra?
  • Koliko je opasno zračenje telefona i mikrotalasnih pećnica?
  • Koliku opasnost sa sobom nose nuklearne elektrane?

Sve je više zabluda i one imaju sve veći uticaj na našu svakodnevicu, čak i na budućnost. Zato su naučnici rešili da se pomoću znanja „obračunaju” sa njima. U tome su im ovoga puta pomogli i učenici Savremene osnovne škole, koji su se usput i odlično zabavili.

Mali istraživači na delu