
Globetrotters: Uloga interaktivnog pripovedanja
Violeta Nincetovic / / Blog, Globetrotters / 05.08.2025
Uloga interaktivnog pripovedanja
Put oko sveta uz igru, jezik i kulturu
Savremena osnovna škola sa zadovoljstvom najavljuje partnerstvo sa evropskim projektom Globetrotters, osmišljenim da predstavi učenicima uzrasta od 6 do 9 godina jezičko i kulturno putovanje koje nadmašuje klasične metode nastave.

Učenje kroz igru kao najlepši način savladavanja jezika
Program je zasnovan na ideji da deca najlakše uče kroz iskustvo i igru. Tokom aktivnosti u okviru „Globetrotters“ projekta, učenici kroz razne igre, dijaloge, pokrete i pesmice spontano usvajaju nove izraze i izgovor stranih jezika.
Kroz zabavne zadatke i interaktivne radionice, učenici su naučili da pozdrave na različitim jezicima, otkrivali tradicionalne simbole, zastave i običaje drugih zemalja i kroz kreativne igre učili kako se izražavaju emocije i misli na jezicima sveta. Na taj način, učenje jezika nije samo cilj — ono postaje prirodan i uzbudljiv proces koji decu motiviše da istražuju i komuniciraju.
Kultura kao most između dece
Jedan od ključnih ciljeva projekta „Globetrotters“ jeste razvijanje međukulturne svesti i empatije. Učenici ne uče samo nove reči — oni uče da razumeju, poštuju i slave različitosti. Kroz priče, tradicionalne pesme, mini dramske prikaze i igru, deca upoznaju svet iz drugačije perspektive i razvijaju poštovanje prema drugim kulturama.
Ovakav pristup u obrazovanju pomaže deci da već od malih nogu postanu svesni da različitosti nisu prepreka, već bogatstvo koje nas spaja. To je i važan korak ka razvoju globalnih građana — mladih ljudi koji razumeju svet i aktivno učestvuju u njemu.
Deca kao mali putnici kroz svet
Na časovima „Globetrotters“ programa učenici često „putuju“ u različite zemlje sveta — istražuju njihove znamenitosti, probaju tradicionalne igre, slušaju muziku i uče osnovne izraze. Svaka zemlja koju upoznaju donosi novo iskustvo i nova znanja, a deca sa radošću dele ono što su naučila sa drugarima.
Kroz ovakva iskustva, deca razvijaju samopouzdanje u komunikaciji, otvaraju se prema novim iskustvima i prirodno postaju radoznali istraživači sveta. Mnogi učenici sa nestrpljenjem iščekuju sledeće „putovanje“, jer svaki čas donosi novu zemlju i novu avanturu.