Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Zavirite u Savremenu – zelenu školu: Čuvari prirode na radionici reciklaže

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 18.09.2019

Zavirite u Savremenu – zelenu školu: Mali čuvari prirode na radionici reciklaže

Ova nedelja u Savremenoj je u znaku očuvanja životne sredine. Mali čuvari prirode su na času o reciklaži kroz primere naučili sve o ulozi recikliranja i njegovoj važnosti za svet u kome živimo, a uz to su se i zabavili.

Šta je palper i čemu služi – učenici u ulozi istraživača

Osnovce je na stolu u učionici sačekao palper, mašina za reciklažu, a nastavnica biologije je ušetala među đake sa tetrapakom od mleka, sitom, varjačom i drugim materijalima. Pitanje radoznalih učenika ovog puta bilo je:

        – Šta se to danas priprema?

Na interaktivnoj radionici pripremali su zanimljiv eksperiment pomoću palpera, sprave na kojoj su učenici mogli da vide kako se reciklira tetrapak, pa i da sami isprobaju ovu mašinu. Saznanje da se tetrapak pravi od kartona, aluminijumske i papirne folije, a da se od svega toga može dobiti list papira, iznenadilo ih je.

Učestvujući u celokupnom procesu pripreme, školarci su saznali da priroda reciklira proizvode koji potiču od nje i da tako živi, te da je njeno čuvanje jednostavno – što je ostavilo velik utisak na jednog četvrtaka:

Ja sam od danas čuvar prirode! Neverovatno je šta sve mora da se uradi da bi se dobio samo jedan list papira, ali srećan sam što sam saznao da to pomaže životu šuma. I isto sam srećan što u školi pomažemo prirodi koristeći tablete, a upotrebljen papir čuvamo za reciklažu.

„Mi koristimo elektronske sveske i recikliramo!”

Edukativna radionica je učenike u Savremenoj naučila da su baš oni predstavnici jedne nove generacije i da je planeta Zemlja naša zajednička kuća. Interaktivan čas je doprineo razvoju pažnje, kao i podizanju ekološke svesti kod učenika, a nova saznanja u vezi sa reciklažom i ekologijom su među mališanima probudila novi pogled na prirodu i podstakla brigu o materijalima kojima ona raspolaže.

Zato je uloga E-sveske u Savremenoj jednostavna:

  • štedi upotrebu papira;
  • povećava detetovu pažnju;
  • personalizuje učenje. 

Ovde svi zajedno vode računa o racionalnoj upotrebi papira sa ciljem očuvanja šuma, a zamenjivanje papirnih svezaka i knjiga savremenim tabletima je samo jedan od načina na koji se to omogućava i na koji se Savremena ističe kao vodeća škola u regionu.

Radionica reciklaže za podizanje eko-svesti i razvoj Nature smart tipa inteligencije

Briga o okolini je briga za zajedničku budućnost – ovo je moto kojim se vode i savremeni osnovci, a prva radionica reciklaže je samo početni korak ka ostvarenju jednog od ciljeva:

  • ljubav prema prirodi i želja za njenim čuvanjem i zaštitom.

Školarci su na radionici o reciklaži bili aktivni učesnici, a nastavnica ih je podstakla i da zajedno pronađu rešenja ekoloških zadataka koje im je zadala, čime je postignut i osnovni nastavni cilj: povezivanje praktičnog i naučenog.

  • Na ovaj način deca brinu o svetu oko sebe i znanje stečeno u školi primenjuju u realnim situacijama.

U Savremenoj se primenjuje Hauardov program višestruke inteligencije, a na radionicama ovog tipa kod učenika se podstiče jedan od osam tipova inteligencije – Nature smart ili inteligencija za prirodu, koja od najranijeg uzrasta otkriva kod mališana sklonost ka određenim naukama – biolog, antropolog, botaničar…

Paperless school i priprema velikog iznenađenja savremenih osnovaca

Eco-friendly orijentacija se u Savremenoj neguje kroz različite radionice, zajednički osmišljene akcije i projekte. Učenici se od prvog dana na posebno prilagođenim časovima uče da doprinesu očuvanju i poboljšanju životnog okruženja, bitnog za celokupno društvo.

Da bi to i dokazali, savremenići spremaju veliko iznenađenje, pred kojim niko neće ostati ravnodušan. Šta nam pripremaju mali genijalci saznaćete ako pratite rad i aktivnosti ovih osnovaca.

Prijavite se

Upis za generaciju 2019/20. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »

Leave a Comment