„Corner Day” u Savremenoj – svet stvarno drugačijih i zanimljivih radionica

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 12.04.2022

„Corner Day” u Savremenoj – svet stvarno drugačijih i zanimljivih radionica

Igra, zabava i druženje u Savremenoj

Prošao je još jedan „Corner Day” u Savremenoj. Uz bogat program radionica đaci su sa potpuno novog gledišta upoznali nauku i još jednom potvrdili da učenje može biti jedan od zanimljivih i radosnih procesa. Kada deca nauci pristupe na potpuno drugačiji način, radoznalost, strast i želja za znanjem samo rastu.

Kada dete odrasta u okruženju poput Savremene, stasava u radoznalu, odgovornu i kreativnu osobu sposobnu za rešavanje problema i prevazilaženje izazova, što će mu u budućnosti samo koristiti.

Glavni cilj ove manifestacije je bio da se deca upoznaju sa zabavnom stranom nauke, zavole je i pripreme se na celoživotno učenje.

Ovaj dan i održane radionice su ispunile sva očekivanja učenika. Malo je reći da su ostali oduševljeni. Posebno nam je drago što su im radoznale oči sijale od sreće, jer su naučili puno toga, a pritom se zabavili.

Dizajnirali smo, konstruisali i pokrenuli robota i učili o programiranju

Učenici su već zakoračili u svet programiranja, i to na način koji je prilagođen njihovom uzrastu. Programiranje poboljšava razvoj „mekih veština” kao što su rešavanje problema, logičko razmišljanje i upornost. U okviru ove radionice učenici su pomoću ponuđenih elemenata hardvera dizajnirali robota, a zatim pisanjem kodova u određenom programu svog robota i pokrenuli.

Radionica koja je učenike oduševila u svakom smislu te reči bila je radionica sa eksperimentima u vezi sa veštačkom inteligencijom. To nas ne čudi jer je svet tehnologije okruženje savremenih đaka, u kome mogu iskazati i razvijati svoju kreativnost. Oni su od prvog dana okruženi tehnologijom i uče kako da je primene na najkorisniji način. Kroz jednostavne eksperimente upoznali su se sa mašinskim učenjem.

Razvili smo govorništvo i obogatili rečnik

Oduševljenje nije izostalo ni kod radionice „Once Upon a Time”, jer ko uživa u čitanju bajki ako ne deca? Sada su bili u ulozi stvaralaca, što im se podjednako dopalo. Dobili su odgovore na pitanja kako se stvara bajka i kakva je njena morfologija. Potpuno su uplovili u svet mašte i na srpskom i engleskom jeziku osmišljavali priče.

Neka deca odrastaju u zemljama gde se koristi nekoliko jezika istovremeno, a istraživanja su pokazala da su deca koja prirodno uče više jezika kreativnija i bolja u rešavanju određenih zadataka i savladavanju veština. Ako deca savladavaju još jedan jezik, pored svog maternjeg, pa makar to bilo i u prvim godinama života, jačaju kognitivne sposobnosti i imaju bolju podlogu da lakše uče strane jezike u budućnosti. Ova radionica im je pružila priliku da testiraju znanje engleskog jezika i možemo vam reći da savremeni učenici poseduju bogat fond reči i izraza.

Na radionici pod nazivom „Seciranje rečnika medija” učenici su analizirali izraze i slogane koji se koriste u reklamama i oglašavanju, procenjujući njihovu istinitost, sugestivnost ili logičnost. Najzabavnije je bilo kada su samostalno smišljali reklame (izmišljenog) proizvoda, čime su dodatno stekli uvid u načine na koje se jezik koristi u medijima. Cilj ove radionice je da ukaže na snagu jezika i reči.

Dobili smo odgovore na mnoga pitanja i zadovoljili znatiželju

Ako je neko željan znanja i istraživanja, onda su to definitivno savremeni učenici. U svakom od učenika krije se avanturistički duh. Deca vole da otkrivaju stvari, da dobijaju odgovore i razotkrivaju misterije.

Zato su radionica o iluziji i „Tajanstvena kutija” bile posebno zabavne. Osnovci su imali zadatak da zavuku ruku u kutiju i pogađaju šta se unutar kutije nalazi na osnovu čula dodira. Fokusirajući se na to da što detaljnije opišu određene predmete, učenici su dodatno razvili svoje govorne veštine. Tokom radionice o iluziji učenici su kroz eksperimente saznali kako dolazi do grešaka u percepciji i kakav psihološki efekat one mogu izazvati.

Podsetili smo se koliko je važno očuvanje životne sredine

Savremena je škola koja učenike uči o važnosti zaštite životne sredine. Zato „Corner Day” nije mogao da protekne bez eko-tema. Učenici su razgovarali o ugroženim područjima u svetu i značaju zaštite šuma i reka na globalnom nivou. Podigli smo svest o ekologiji na višu lestvicu.

U Savremenoj je svaki dan zabavan. Zato se u školu dolazi sa osmehom.