Globalnim perspektivama u borbi protiv nasilja u školama

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 10.01.2023

Globalnim perspektivama u borbi protiv nasilja u školama

Vršnjačka edukacija igra bitnu ulogu u prevenciji nasilja

Učenicima VI razreda istraživački projekti nisu strani: nakon Checkpoint testiranja, koje je deo procesa za sticanje Cambridge Primary kvalifikacije, došlo je vreme da svoje veštine prezentovanja i istraživanja predstave javnosti.

 

Decembar smo posvetili istraživanju nasilja u školama i potrudili se da istražimo globalnu, nacionalnu i ličnu perspektivu o ovom problemu. Na osnovu rezultata Nacionalnog centra za statistiku u obrazovanju, saznali smo da je 1 od 5 učenika bio žrtva vršnjačkog nasilja. Negujući sigurnu sredinu za rast i razvoj svih učenika u Savremenoj osnovnoj školi, ohrabrili smo naše šestake da istraže i prikažu mere za sprečavanje emocionalnog, fizičkog i digitalnog nasilja. 

Učenici su imali pred sobom jedan kompleksan zadatak, s obzirom na to da su morali da sprovedu i anketno istraživanje o različitim vrstama nasilja, kako bi prikupili što relevantnije podatke. Dalje, upoređujući prikupljene podatke i kreirajući uzročno-posledične veze, dolazili su do različitih ideja kako vršnjačko nasilje možemo sprečiti ili svesti na minimum.

Zahvaljujemo se ovom prilikom učenicima VI razreda, koji su još jednom uspeli svima da skrenu pažnju na ono što nam je zaista važno – zdravo, sigurno i bezbedno okruženje i pristup najkvalitetnijem okruženju.