Hogwarts bodovanje za učenike starijih razreda

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 14.12.2021

Hogwarts bodovanje za učenike starijih razreda

Razvijanje zajedništva kod savremenih osnovaca

Zarad razvijanja kolektivnog duha i zajedništva kod dece odlučeno je da se u Savremenu osnovnu školu uvede Hogwarts sistem bodovanja kako bi kroz učešće đaci naučili da budu odgovorni prema sebi, drugima i okruženju i da doprinose zajednici u koju su uključeni. Istovremeno će biti samostalni, ali i timski igrači, koji se svojim trudom i radom bore za nagrade. Ideja je da sva odeljenja starijih razreda od decembra započnu sa ovim sistemom. 

INSPIRATIVNO OKRUŽENJE ZA RAZVOJ ZAJEDNIŠTVA

Deca ostvaruju dobrobit kroz odnose koji se razvijaju u okruženju sa vršnjacima i predstavljaju pokretač njihovog razvoja i učenja. Hogwarts sistem obogatiće ličnost svakog učenika i savremeni prostor postaće inspirativnije okruženje u kojem se deca igraju, istražuju, sarađuju i uče. Naučiće da se trudom, stalnim razvijanjem i samoinicijativom dolazi do nagrade.

Svakom odeljenju starijih razreda početkom decembra dodeljeno je po 1.000 poena. Tom broju novi poeni će se dodavati, ali i oduzimati od njega. Na osvajanje bodova uticaće i disciplina učenika, urednost učionice, pripremljenost za čas, prijateljski odnosi među učenicima, učešće na takmičenjima, slobodnim aktivnostima i projektima.

Aktivnosti zasnovane na uzajamnoj podršci i takmičenju rezultiraće zajedničkim interesom učenika, a to je usvajanje pozitivnih modela ponašanja, osećaj uključenosti, interakcija sa vršnjacima i samopouzdanje zbog ostvarenih rezultata.

Učenici će na TV-u u holu škole svakodnevno pratiti poene i imati uvid u napredak svog odeljenja. Praćenjem rang-liste podsticaće jedni druge da dođu do prvog mesta. Samoinicijativno će rasti želja da se bave određenim temama i projektima. Na potpuno prirodan način će promišljati i timski razvijati strategije kako da postanu bolji. Povezaće se i graditi duh zajedništva na zdravom temelju, osnažiti svoja prijateljstva i razviti veštine koje će im značiti u daljem životu. Prihvaćena je i ideja da svako odeljenje osmisli svoj grb, što će kod dece probuditi kreativnost i osećaj pripadnosti jednoj lepoj priči.

Odeljenje koje do kraja polugodišta sakupi najveći broj poena dobija nagradu.

SISTEM BODOVANJA

Dodatni poeni  
Učešće na nagradnom konkursu+ 10 poena
Učešće u slobodnim aktivnostima škole (Sportski dan, kviz, priredba...)+ 10 poena
Učešće na školskom takmičenju+ 10 poena
Odlična ocena + 10 poena
Učešće na opštinskom takmičenju+ 40 poena
Uredna učionica+ 50 poena
Učešće na gradskom takmičenju+ 70 poena
Učešće na republičkom takmičenju+ 100 poena
Osvojena nagrada na školskom takmičenjuI mesto: + 30 poena,
II mesto: + 20 poena,
III mesto: + 15
Osvojena nagrada na nagradnom konkursuI mesto: + 30 poena,
II mesto: + 20 poena,
III mesto: + 15
Osvojena nagrada na opštinskom takmičenjuI mesto: + 60 poena,
II mesto: + 50 poena,
III mesto: + 45
Osvojena nagrada na gradskom takmičenjuI mesto: + 90 poena,
II mesto: + 80 poena,
III mesto: + 75
Osvojena nagrada na republičkomI mesto: + 120 poena,
II mesto: + 110 poena,
III mesto: + 105
Negativni poeni  
Kašnjenje na časminus onoliko poena koliko je učenik zakasnio
Ometanje časa (upis u dnevnik)- 50 poena
Vređanje (drugog učenika, nastavnika)učenika: - 100,
nastavnika: - 200
Psovanje- 50 poena
Tuča- 200 poena
Korišćenje telefona na času- 50 poena
Neuredna učionica - 50 poena
Nedovoljna ocena- 10 poena
Nenošenje maske- 10 poena

Radujemo se novom konceptu i sa nestrpljenjem iščekujemo uživanje u interakciji među decom. Učitelji i nastavnici će kao i do sada biti podrška svojim učenicima. Započeli smo još jednu vrednu misiju koja će imati značaja za socijalni i emocionalni razvoj. Savremeni osnovci će razmenjivati iskustva i mišljenja i kroz interakcije razviti sliku o boljem društvu i spoznati osećaj pripadnosti zajednici i svetu u kome žive.