Omogućava bolje poznavanje sebe
Adaptacija dečjih knjiga omogućava im da se identifikuju sa likovima i da u isto vreme shvate da su emocije koje prenose likovi iste kao i njihove sopstvene (radost, tuga, bes itd.) Kada je ishod priče takav da glavni junak izlazi kao pobednik, onda dete teži da to asimiluje kao sopstvenu pobedu.
„Odrastao čovek će čitati knjigu da bi se zabavio, dete će čitati knjigu da bi se izgradilo.”
Žoan Sfar, autor stripova
Poboljšava veštine slušanja i promoviše interakciju
Način na koji je priča ispričana utiče na detetovu pažnju. Kako priča napreduje, poboljšava se i njegova veština slušanja. Ovi trenuci omogućavaju detetu da aktivno učestvuje u priči tako što će, na primer, pevati ili praviti pokrete kako bi dočaralo neki odlomak u priči.
Konsoliduje učenje
Priče su način pristupa učenju putem neformalne metode i, kako dete ponovo čita priču, usvajanje gradiva će doći prirodnije. Priče dozvoljavaju uvođenje različitih pojmova kao što su, na primer, matematički koncepti. To detetu omogućava da se najpre upozna sa ovim konceptima pre nego što se njima pozabavi na formalniji način.
Kada je reč konkretno o matematici, koja je direktno povezana sa projektom „Math&Move”, metod koji se koristi je usmeravanje priče ka matematičkim pojmovima korišćenjem specifičnog rečnika za ovaj predmet kako bi se deca navikla da ga koriste i kako bi se na taj način unapredili njihovo razumevanje i učenje.