Taj čas se pretvorio u diskusiju o tome šta je moguće, a šta nemoguće u avanturama Pustolova. Postavilo se pitanje kako je mogao da zadrži cunami samo svojim grudima (Koliko je visok Pustolov?), ali i kako lavina može da se strpa u džak (Koliki je to džak?). Objašnjeno je i kako bi svi planinski vrhovi, koje Pustolov čuva na svojoj polici, mogli da se vrate na pravo mesto na osnovu geološkog porekla stena.
Deca su se zabavljala – neka su branila nauku, a neka Pustolova, te objašnjavala svaku nelogičnost u avanturama. Nastavnik geografije je uporno objašnjavao kako je nemoguće izvesti u prirodi to što Pustolov radi, dok je nastavnica srpskog uporno dokazivala da je Pustolov sam po sebi neka vrsta superheroja i da zato može baš sve.
Dok su se zabavljali, učenici nisu primetili da su razvijali svoje kritičko mišljenje, ali i maštu, umeće argumentovane diskusije, ali i džentlmenskog ustupka. Nastavnicima je bilo vrlo lako da steknu uvid u znanje iz geografije i književnosti, pa i iz istorije i opšte kulture, kroz odgovore i pitanja svojih učenika.
Čas je završen sa zaključkom da skoro sve u „Pustolovu” prkosi logici i zakonima fizike, ali da je suština književnosti i umetnosti u suprotnosti s naukom – treba malo da nas nasmeje, zabavi, natera na razmišljanje. Takođe, „Pustolova” ne bismo čitali s takvom slašću kada bi se sve u knjizi svelo na nabrajanje naučnih činjenica, koje su nam verovatno već poznate.
Pustolov i Geografi su se pomirili, jer su se složili da je svako znanje veliko, kao i to da su važni i nauka i umetnost.
Nastavnici su uživali u ovoj energiji znanja, druženja i smeha, a najveći poklon je stigao u vidu spontanog učeničkog aplauza na kraju časa. To je savršen primer realizovanja pravog uglednog časa – da deci bude zabavno, ali i da kroz tu zabavu mnogo toga nauče!