Savremeni osnovci obeležili Međunarodni dan žena i devojaka u nauci

/ / Blog, Cambridge, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 24.02.2022

Savremeni osnovci obeležili Međunarodni dan žena i devojaka u nauci

NIZ KREATIVNIH RADIONICA POVODOM OVOG DANA

Jedanaesti februar širom sveta obeležava se kao Međunarodni dan žena i devojaka u nauci. Cilj ovog međunarodnog dana je da podstakne više žena i devojaka da se posvete karijeri u nauci. Imajući to u vidu, učitelji i nastavnici Savremene su zajedno sa učenicima realizovali niz radionica!

Na časovima informatike i računarstva nastavnica Ira Tuba istakla je značaj obrazovanja devojčica u ovoj oblasti. Deo radionica sastojao se i od pravljenja narukvica od perli kako bi se pokazao način na koji kompjuter pamti podatke. Svaka napravljena narukvica bila je zapravo kod iz informacionih tehnologija. Akcenat je stavljen i na to da su žene u nauci stigle do izuzetno važnih rezultata i otkrića – otkrile su pulsare, pronašle prve dokaze za tamnu materiju, među prvima istraživale radioaktivnost, nuklearnu fisiju, matematiku, napisale prvi kompjuterski program, pronašle prvi „bug” (bubu) i još mnogo toga.

Međunarodni dan žena i devojaka u nauci

Ideja za Međunarodni dan žena i devojaka u nauci potekla je od Komisije za status žena. Na 55. zasedanju ove komisije, 14. marta 2011. godine, usvojen je izveštaj sa zaključcima o učešću žena i devojaka u obrazovanju, nauci i tehnologiji, promovisanju ravnopravnog položaja prilikom zapošljavanja žena, kao i o uslovima rada u ovim oblastima.

Decembra 2013. godine Generalna skupština Ujedinjenih nacija usvojila je rezoluciju o nauci, tehnologiji i inovacijama u kojoj je navedeno da su puna i jednaka dostupnost i učešće u nauci, tehnologiji i inovacijama za žene i devojčice svih uzrasta imperativ za postizanje rodne ravnopravnosti i osnaživanje žena i devojaka u ovim oblastima. Dve godine kasnije, 22. decembra 2015. godine, na zasedanju Generalne skupštine Ujedinjenih nacija usvojena je rezolucija kojom je 11. februar proglašen za Međunarodni dan žena i devojaka u nauci.

Prema podacima Uneska (2014–2016), samo oko 30% devojaka bira studije u oblasti STEM-a (nauka, tehnologija, inženjerstvo, matematika). Prema globalnim statistikama, vrlo mali broj devojaka studira informaciono-komunikacione tehnologije (3%), prirodne nauke, matematiku i statistiku (5%) i inženjerstvo (8%). Smatra se da su ustaljeni stereotipi glavni razlog zbog kog ovako mali broj devojaka bira STEM studije, jer oni devojke udaljavaju od ovih oblasti.

Zato u Savremenoj školarce učimo ravnopravnosti i radujemo se što ih na najbolji mogući način pripremamo za budućnost.