Budući šampioni učestvovali na „Malim olimpijskim igrama”

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Učionica bez zidova, V-VIII / 05.03.2021

Budući šampioni učestvovali na „Malim olimpijskim igrama”

Učenici prvog i drugog razreda takmičili su se na sportskom događaju u Osnovnoj školi „20. oktobar”

Savremena osnovna škola je stimulativna sredina za buduće sportske šampione.

Učenici prvog i drugog razreda bili su učesnici „Malih olimpijskih igara”, koje su održane u Osnovnoj školi „20. oktobar”, u organizaciji Saveza za školski sport. Sportskim duhom i zalaganjem pokazali su da pred njima može biti i lepa sportska budućnost.

„Male olimpijske igre” sprovode se u više kategorija, u skladu sa uzrastom dece. Savremeni osnovci nadmetali su se u ekipnoj konkurenciji, u mešovitoj ekipi sačinjenoj od šest dečaka i šest devojčica.

Za učenike prvog razreda bio je organizovan „Zabavni poligon”, a za učenike drugog „Poligon spretnosti”. „Zabavni poligon” podrazumevao je pravilno izvođenje koluta napred, pravilno prelaženje švedske klupe, skok u okviru obruča, bacanje medicinske lopte i gađanje mete lopticama, pri čemu je bilo potrebno obratiti pažnju na obeležene linije koje se ne smeju prelaziti. Posle pređenih prepreka i vraćanja na početnu poziciju, učenici su predavali štafetu drugarima sa cilja, koji su potom hitali dalje – istom trasom.

Za učenike koji su stariji godinu dana i za koje se pretpostavlja da su fizički spretniji organizovana su nešto složenija štafetna nadmetanja – „Poligon spretnosti”. On se takođe započinjao pravilnim kolutovima, s tim što se na švedsku klupu moralo popeti pravilnim skokom. Prilikom silaska sa nje bilo je potrebno izvesti i žablji skok. Medicinska lopta bila je nešto teža, a meta koju su ciljali pomoću loptica – nešto dalja. Takođe, morali su voditi računa o marker-stalcima, koje nisu smeli da obaraju.

Prvenstvo u „Malim olimpijskim igrama” se organizuje u pet nivoa, a ovo je bio prvi – školsko prvenstvo. Naredni nivoi su opštinsko, okružno, međuokružno i državno prvenstvo. Cilj ovakvih okupljanja je prevashodno priprema dece nižih razreda za sportska takmičenja koja ih očekuju u višim razredima. Takmičenje se nalazi u kalendaru Ministarstva prosvete, a svaka škola je imala mogućnost da dovede četiri ekipe. U kategoriji prvog i drugog razreda ekipe su mešovite, dok se u kategoriji trećeg razreda posebno takmiče dečaci i devojčice.

SPORTSKA AKTIVNOST PODSTIČE FIZIČKI RAZVOJ I INTELIGENCIJU

Časovi fizičkog vaspitanja i sportska kultura imaju veliki značaj u obrazovnoj metodologiji koja se sprovodi u Savremenoj. Upoznavanje sa vrednostima sporta i zdrave ishrane na pravi način još u osnovnoj školi omogućava učenicima Savremene da se pravilno razvijaju i steknu ljubav prema sportu koja ih neće napuštati ni kasnije u životu. 

Nastava fizičkog odvija se u velikoj sali, opremljenoj raznovrsnim sportskim rekvizitima. Kada je lepo vreme, časovi se održavaju na otvorenim terenima gde, osim mini teretane i mini terena za ekipne sportove, škola ima i trim stazu, i puno prostora za razne vežbe sa mobilnim spravama i sportove, kao što su stoni tenis i tenis. Na vannastavnim sportskim aktivnostima učenici se timski ili individualno pripremaju za učestvovanje na različitim turnirima.

Osim toga, sport doprinosi razvoju inteligencije i boljem učenju. Jedan od ključnih tipova inteligencije prema teoriji višestruke inteligencije Hauarda Gardnera jeste telesna inteligencija. A najbolji način da se ona vežba jeste upravo kroz sport.