Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2021/05/FEA_1.6.jpg)
„Maj – mesec matematike” u Savremenoj osnovnoj školi
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 17.05.2021
„Maj – mesec matematike” u Savremenoj osnovnoj školi
Učenje matematike kroz primere u svakodnevnom životu
Matematika je u Savremenoj osnovnoj školi jedan od omiljenih predmeta, što često nije slučaj u drugim školama. Nastava iz matematike je uvek neobična, interaktivna i bazirana na situacijama iz realnog života, pa tako savremeni osnovci ne samo da vole ovaj predmet nego po pravilu postižu odlične rezultate na zvaničnim takmičenjema.
A mesec maj – bio je u potpunosti posvećen matematici.
Afirmacija matematike, koja ne važi za najpopularniji predmet u školama u Srbiji, jedna je od ideja vodilja značajne manifestacije „Maj, mesec matematike – M3”. Aktivnosti u Savremenoj osnovnoj školi nadovezale su se na jednu takvu ideju, pa je nastavnica Dajana Jokić sa savremenim učenicima tokom čitavog matematičkog meseca sprovodila neobične časove.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2021/05/slajfna_1.6.jpg)
Cilj je bio ukazati učenicima na sveprisutnu povezanost matematike sa drugim predmetima i svakodnevicom. Na nekim časovima u petom razredu gradivo (razlomci i decimalni brojevi) je proučavano kroz zanimljiva istraživanja.
UČEĆI MATEMATIKU, BOLJE RAZUMEMO SVET U KOM ŽIVIMO
Tako su učenici na jednom času imali zadatak da izračunaju procenat kofeina u kafi, ledenom čaju, „koka-koli” i drugim pićima. A onda su računali koliki je dozvoljeni unos kofeina za uzrast učenika petog razreda. Ovako su učenici, kroz igru, sa lakoćom dolazili do saznanja i pomoću matematičkih alata zapravo otkrivali neke važne stvari o namirnicama, ali i brizi o sopstvenom zdravlju.
Sa druge strane, šestaci su učili procente istražujući statističke podatke Svetske zdravstvene organizacije o procentu gojaznih i prekomerno uhranjenih stanovnika Srbije. Kroz primenu stečenih znanja iz oblasti procenata oni su osmisli primer dnevnog unosa namirnica u skladu sa energetskim potrebama i računali koliki će biti broj prekomerno, a koliko normalno uhranjenih do 2025. godine.
Sedmaci su u skladu sa gradivom rešavali zanimljive zadatke iz oblasti kruga. Učenica Džesika Gorajeb (VII-1) posebno se istakla sa poznavanjem čak 50 decimala broja Pi. Ova buduća matematičarka, ili naučnica, svakodnevno se poigrava vrlo složenim matematičkim zadacima, uglavnom pomoću svog mobilnog telefona.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2021/05/Layer-1.jpg)
To dokazuje da savremene tehnologije imaju i brojne prednosti i često su sredstvo za napredak u učenju, koje se danas neuporedivo brže odvija nego pre tri decenije.
Tokom maja matematika je ušla u sve učinonice, ali i hodnike škole. Pravljeni su različiti edukativni događaji, koji je promovišu. Organizovano je takmičenje za učenike starijih razreda, ali i za same nastavnike, koje je zahtevalo logično zaključivanje u rešavanju zadataka. Držane su radionice koje su na jednostavnim primerima ukazale na činjenicu da je matematika svuda oko nas.
Ona je zaista sveprisutna u našim životima. Uvek nas oplemenjuje i pomoću nje možemo bolje razumeti svet u kom živimo.
MANIFESTACIJA ZBOG KOJE BI MATEMATIKA MOGLA POSTATI OMILJENI PREDMET
Manifestacija „Maj, mesec matematike – M3” po deseti put održava se u Srbiji. Njen program je uvek zanimljiv, a glavni fokus je na popularizaciji matematike kao često neomiljenog predmeta u školi. Ovogodišnji slogan je „Formula umetnosti” i ideja je da se matematika poveže sa umetnošću performansa.
Program se odvijao na više lokacija u Beogradu – u Naučnom klubu Beograd, Beogradskoj tvrđavi i parku Kalemegdan, u Knez Mihailovoj ulici i Matematičkom institutu SANU.
Neki od najzanimljivijih događaja bile su interaktivna izložba autora dr Andreasa Meta „Matematika i muzika”, u Matematičkom institutu SANU, i autorska izložba 11 matematičara svih zemalja sveta „Poetični svetovi matematičkih teorija”, u parku Kalemegdan.