„Maj – mesec matematike” u Savremenoj osnovnoj školi

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 17.05.2021

„Maj – mesec matematike” u Savremenoj osnovnoj školi

Učenje matematike kroz primere u svakodnevnom životu

Matematika je u Savremenoj osnovnoj školi jedan od omiljenih predmeta, što često nije slučaj u drugim školama. Nastava iz matematike je uvek neobična, interaktivna i bazirana na situacijama iz realnog života, pa tako savremeni osnovci ne samo da vole ovaj predmet nego po pravilu postižu odlične rezultate na zvaničnim takmičenjema.

A mesec maj – bio je u potpunosti posvećen matematici.

Afirmacija matematike, koja ne važi za najpopularniji predmet u školama u Srbiji, jedna je od ideja vodilja značajne manifestacije „Maj, mesec matematike – M3”. Aktivnosti u Savremenoj osnovnoj školi nadovezale su se na jednu takvu ideju, pa je nastavnica Dajana Jokić sa savremenim učenicima tokom čitavog matematičkog meseca sprovodila neobične časove.

Cilj je bio ukazati učenicima na sveprisutnu povezanost matematike sa drugim predmetima i svakodnevicom. Na nekim časovima u petom razredu gradivo (razlomci i decimalni brojevi) je proučavano kroz zanimljiva istraživanja.

UČEĆI MATEMATIKU, BOLJE RAZUMEMO SVET U KOM ŽIVIMO

Tako su učenici na jednom času imali zadatak da izračunaju procenat kofeina u kafi, ledenom čaju, „koka-koli” i drugim pićima. A onda su računali koliki je dozvoljeni unos kofeina za uzrast učenika petog razreda. Ovako su učenici, kroz igru, sa lakoćom dolazili do saznanja i pomoću matematičkih alata zapravo otkrivali neke važne stvari o namirnicama, ali i brizi o sopstvenom zdravlju.

Sa druge strane, šestaci su učili procente istražujući statističke podatke Svetske zdravstvene organizacije o procentu gojaznih i prekomerno uhranjenih stanovnika Srbije. Kroz primenu stečenih znanja iz oblasti procenata oni su osmisli primer dnevnog unosa namirnica u skladu sa energetskim potrebama i računali koliki će biti broj prekomerno, a koliko normalno uhranjenih do 2025. godine.

Sedmaci su u skladu sa gradivom rešavali zanimljive zadatke iz oblasti kruga. Učenica Džesika Gorajeb (VII-1) posebno se istakla sa poznavanjem čak 50 decimala broja Pi. Ova buduća matematičarka, ili naučnica, svakodnevno se poigrava vrlo složenim matematičkim zadacima, uglavnom pomoću svog mobilnog telefona.

 

To dokazuje da savremene tehnologije imaju i brojne prednosti i često su sredstvo za napredak u učenju, koje se danas neuporedivo brže odvija nego pre tri decenije.

Tokom maja matematika je ušla u sve učinonice, ali i hodnike škole. Pravljeni su različiti edukativni događaji, koji je promovišu. Organizovano je takmičenje za učenike starijih razreda, ali i za same nastavnike, koje je zahtevalo logično zaključivanje u rešavanju zadataka. Držane su radionice koje su na jednostavnim primerima ukazale na činjenicu da je matematika svuda oko nas.

Ona je zaista sveprisutna u našim životima. Uvek nas oplemenjuje i pomoću nje možemo bolje razumeti svet u kom živimo.

MANIFESTACIJA ZBOG KOJE BI MATEMATIKA MOGLA POSTATI OMILJENI PREDMET

Manifestacija „Maj, mesec matematike – M3” po deseti put održava se u Srbiji. Njen program je uvek zanimljiv, a glavni fokus je na popularizaciji matematike kao često neomiljenog predmeta u školi. Ovogodišnji slogan je „Formula umetnosti” i ideja je da se matematika poveže sa umetnošću performansa.

Program se odvijao na više lokacija u Beogradu – u Naučnom klubu Beograd, Beogradskoj tvrđavi i parku Kalemegdan, u Knez Mihailovoj ulici i Matematičkom institutu SANU.

Neki od najzanimljivijih događaja bile su interaktivna izložba autora dr Andreasa Meta „Matematika i muzika”, u Matematičkom institutu SANU, i autorska izložba 11 matematičara svih zemalja sveta „Poetični svetovi matematičkih teorija”, u parku Kalemegdan.