Nauka i tehnologija kroz jedinstveni LEGO izazov

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII / 15.11.2020

Nauka i tehnologija kroz jedinstveni LEGO izazov

Savremeni osnovci učestvuju na svetskom programu i takmičenju FIRST LEGO League

U Savremenoj osnovnoj školi su počele velike pripreme za jedno od najvećih svetskih programa i takmičenja „FIRST LEGO League”, kreirano sa ciljem da decu zainteresuje za nauku i tehnologiju i nauči ih važnim i korisnim životnim veštinama.

Svi učesnici ove neobične lige razvijaju veštine kao što su programiranje robota, timski rad, prezentacione veštine i mnoge druge.

Kako bi se što bolje pripremili, predavanje im je održao Bogdan Drešević iz Fondacije „1%”, koja organizuje takmičenje. Turnir će se održati krajem januara sledeće godine u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji u Kragujevcu. Pobedničke ekipe će sa državnog turnira u Srbiji otići u Sloveniju na regionalno takmičenje, a ekipe koje tamo pobede idu na svetsko takmičenje koje će se održati najverovatnije u Americi.

Učenici Savremene starosti od 9 do 16 godina tako će dobiti priliku da se nadmeću sa preko 200.000 mladih iz celog sveta. Sve ekipe takmiče se u sklapanju i programiranju LEGO robota, istraživanju, osmišljavanju inovativnog rešenja i prezentaciji osmišljenog projekta na zadatu temu.

Svi već dobro znaju za LEGO, ali ovo je ipak viši nivo. Osnovci su se prijavili za FLL („FIRST LEGO League”) i to su veoma ozbiljno shvatili. Nabavljen je FLL set, koji sadrži poligon, komplet LEGO kockica i uputstvo za sastavljanje. Na osnovu tog uputstva pripremili su projektni zadatak. Ideja je da svi učesnici ove neobične lige razvijaju veštine kao što su programiranje robota i timski rad, prezentacione veštine i mnoge druge.

Koristili su i „LEGO Mindstorms” (EV3, NXT ili RCX) ili „Spike Prime”. To je bilo neophodno da bi utvrdili na koji način treba postavljati polja i kako se izboriti sa zadacima.

Učenici su imali šta i da pitaju. U dobrom raspoloženju su i dobili odgovore, a onda se bacili na LEGO:

STEM obrazovanje kroz LEGO

STEM obrazovanje se temelji na ideji da se učenici obrazuju u četiri akademske discipline, a to su nauka (Science), tehnologija (Technology), inžinjerstvo (Engineering) i matematika (Mathematics). Poenta ovakvog obrazovanja je da se ove discipline ne uče odvojeno, već da ih STEM integriše u jedinstven program u kom đaci kroz razne projekte istovremeno dobijaju znanja iz sve četiri navedene discipline.

Na svetskom tržištu rada postoji veliki nedostatak radnika sa STEM veštinama, što je bio i osnovni razlog za konstatovanje potrebe za STEM obrazovanjem. Pored toga što će učenici koji se edukuju po ovakvom konceptu u budućnosti lakše naći posao, oni će kroz ovakvo obrazovanje razviti kreativnost, inovativnost, kritičko mišljenje, sposobnost rešavanja problema, kao i mnoge druge veštine koje će im, bez obzira na to čime se kasnije budu bavili, u velikoj meri olakšati život.