Nedelja bezbednosti na internetu za naše sigurno surfovanje

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 06.02.2021

Nedelja bezbednosti na internetu za naše sigurno surfovanje

Raznovrsnim sadržajima učenici su dočarali važnu temu svog odrastanja

U Savremenoj osnovnoj školi protekla nedelja bila je u znaku različitih aktivnosti pomoću kojih su učenici upotpunili svoja znanja o važnosti digitalnog nasilja i bezbednog korišćenja interneta i društvenih mreža.

Sprovedene su radionice, kreirani predmeti i specijalni tematski pano, što je učenike direktno povezalo sa temom bezbednosti na internetu.

Za svaki razred tom prilikom osmišljen je sadržaj u skladu sa uzrastom učenika i uzrasnim interesovanjima. Tako je jedna od radionica nosila naziv „Sigurno surfovanje” i sprovedena je na vrlo kreativan način. Učenici su bili pozvani da urade pano na temu digitalnog nasilja, a napravili su i kutiju gde su svi učenici mogli da ubacuju neprijatna iskustva koja su imali na društvenim mrežama.

KUTIJA SA JASNOM I BEZBEDNOM PORUKOM

Kutija za prijavu digitalnog nasilja imala je natpis „Reci ne zbog sebe i drugih”, čime je poslata jasna poruka o načinu na koji treba razmišljati i reagovati u neprijatnim situacijama. Izradili su je učenici V-2 uz asistiranje nastavnice likovne kulture Suzane Vulović i postavili je na vidno mesto u školi.

U saradnji sa stručnim saradnicima škole, učenici su dobijali i odgovore na eventualna pitanja o problemima sa kojima se suočavaju i preporuke šta je najadekvatnije činiti kada se zadese u nekoj situaciji.

Cyberbulling je posebno zabrinjavajući jer dete njemu može biti neprestano izloženo, a problem se često ne shvata ozbiljno. Zbog toga je važno sticati svest o tome koje se aktivnosti sprovode onlajn, kako se provodi vreme u sajberprostoru, koje stranice se posećuju i sa kim se komunicira. 

VRŠNJAČKA EDUKACIJA I SITUACIONA RADIONICA

Posebno značajna edukacija koja se sprovodila tokom Nedelje bezbednosti na internetu bila je ona koju su sprovodili učenici starijih razreda, tako što su mlađe osnovce podučavali svojim iskustvima. Vršnjačka edukacija se i u ovom slučaju pokazala kao odličan alat za lako usvajanje novih, u ovom slučaju neophodnih znanja za bezbedno druženje i komunikaciju posredstvom interneta.

Još jedna zanimljiva radionica nosila je naziv „Situacija–reakcija”. Cilj radionice bio je da učenici nauče kako da reaguju u situaciji kada su žrtve digitalnog nasilja, učesnici nasilja i kroz priču i sagledavanje situacije dođu, uz naše usmeravanje dijaloga, do najbolje reakcije, rešenja na koji je način mogao da se reši određeni problem između dva drugara, a da se ne uključuju društvene mreže i vređanje na razne načine putem njih. Akcenat je stavljen na rešavanje problema putem živog razgovora dvoje vršnjaka i sagledavanje po oboje korisnog rešenja umesto rešavanja problema digitalnim nasiljem, koje može dovesti do trajnih posledica za razvoj ličnosti.

Pogledajte galeriju: