Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2020/09/glavnaslika.jpg)
Radionica „Drvo emocija”, koja prikazuje dečju privrženost školi
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII / 30.09.2020
Radionica „Drvo emocija”, koja prikazuje dečju privrženost školi
Pored redovnih školskih aktivnosti, Savremena osnovna škola osmislila je i sadržajne slobodne aktivnosti, na kojima se deca druže kroz kreativnu igru. Ovaj put zadatak učenika je bio da kreiraju papirne poruke o tome kako se osećaju u svojoj školi i okače ih na simbolično „Drvo emocija”, koje je postavljeno u prostor gde svakodnevno provode slobodno vreme.
Neke od poruka prikazale su ljubav učenika prema svojim nastavnicima, dok su druge poručile: „Ja se u školi osećam kao da mi je druga kuća”, „Svi moji drugari su super”, „Radost je mladost”, „Učiteljice su mi mame, a učitelji su mi tate”. Neke od poruka su otkrile i iskrene dečje emocije u vezi sa koronavirusom i nošenjem maski, odnosno šta njih istinski čini srećnim.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2020/09/slikadruga.jpg)
Radionica je povezana sa Školskim razvojnim planom zasnovanim na „čitanju” svakodnevnog života
Savremena osnovna škola je uvela interdisciplinarni pristup nastavi kako bi škola postala mesto gde se uči, ali i gde se obavljaju svakodnevne aktivnosti i interakcije. Konkretno se realizuju zadaci koji su povezani sa svakodnevnim životom i sa umrežavanjem znanja, umeća i navika, pri čemu se stvara veza između učenika, nastavnika i roditelja.
Učenici se kroz neke od zadataka povezuju jedni s drugima, sa školom i širim okruženjem. Svoje zadatke realizuju na osnovu već naučenog na časovima. Svaka aktivnost je stručno vođena i uvek je dobar pokazatelj i instrument postignuća kojima se teži.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2020/09/slikatreca.jpg)
Socijalno emotivno učenje u Savremenoj osnovnoj školi je u skladu sa Kembridž pristupom, finskim i singapurskim modelom
LINK Strategija obrazovanja 2020, pored ostalog, podrazumeva radioničarski pristup i obradu različitih tema, kao što su: društvene vrednosti, etičnost, solidarnost, uzajamna podrška, prihvatanje različitosti i sl. Insistira se na konceptu socijalno-emotivnog učenja, u skladu sa Kembridžovim pristupom. Kroz slobodnu i opuštenu aktivnost osnovci uče kako da se oslobode stresa, da preispitaju odluke i kontrolišu svoja osećanja i na taj način izrastaju u stabilniju ličnost.
Nastava u kombinaciji sa razvijanjem ličnosti deteta pokazala je najbolje efekte u sistemima poput finskog ili singapurskog. U tom smislu LINK strategija uzima u obzir kombinaciju pedagoško-psiholoških praksi obrazovnih sistema koji su se pokazali višestruko uspešnim u iznalaženju rešenja za onlajn oblike nastave. Stavljanje fokusa na sveobuhvatan razvoj dece u okviru školskog sistema, prema istraživanjima, podsticajno je za budući akademski uspeh, ali i za formiranje zdrave ličnosti. Upravo ovaj proces nadovezuje se na ETOS Savremene osnovne škole – kojim se neguju i osmišljavaju različiti vannastavni projekti sa ciljem unapređenja, oplemenjivanja i evaluacije nastavnog procesa.