Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Učenici Savremene „Časom kodiranja” bili deo globalne manifestacije

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 19.12.2019

Učenici Savremene „Časom kodiranja” bili deo globalne manifestacije

U petak, 13. decembra, u Savremenoj osnovnoj školi održan je „Čas kodiranja” u okviru globalne manifestacije „Nedelja informatičke pismenosti” (Computer Science Education Week), koja se održava od 9. do 15. decembra širom sveta. Učenici V razreda upoznali su se sa mnogobrojnim edukativnim resursima na sajtu internacionalne organizacije „Hour of code”, isprobali ih i analizirali, i primenili svoje znanje iz programiranja.

Tako su se naši učenici i Savremena osnovna škola našli na mapi institucija koje podržavaju ovu globalnu manifestaciju i razvoj digitalne pismenosti kod učenika.

Pored toga, učenici su se upoznali i sa aplikacijom za blokovsko programiranje RoboBlockly, kako bi proširili znanja i veštine iz programiranja. Bili su presrećni što su imali prilike da praktično primene ono što su do sada naučili i pri tome budu deo globalnog pokreta. Ove zanimljive aktivnosti organizovao je nastavnik Dragan Kreculj, koji je i prijavio školu za učešće u ovom događaju svetskih razmera.

Čas kodiranja

Šta je „Hour of code”?

Svetski pokret za promociju računarstva „Hour of code” nastao je kao jednočasovni događaj kojim se učenici uvode u svet programiranja sa ciljem da se pokaže da kod nije „bauk” i da svako može da nauči osnove IT-ja. Danas uključuje više od 400 partnera i 200.000 edukatora širom sveta i razvio se u svojevrsnu organizaciju.

Događaji „Hour of code” održavaju se tradicionalno u više od 180 zemalja sveta tokom „Nedelje informatičke pismenosti”, kojom se obeležava godišnjica rođenja admirala Grejs Mari Hoper, pionira računarstva (9. decembar 1906). Takođe, domaćini ove „Časove kodiranja” mogu prirediti i tokom cele godine.

Misija pokreta „Hour of code” jeste da učenje IT-ja bude dostupno svakom učeniku, jer se na taj način kod dece razvijaju veštine rešavanja problema, logika i kreativnost. Naime, ističu da učenici koji rano počnu da usvajaju informatrička znanja postavljaju snažnu osnovu za uspeh u bilo kojoj profesiji u 21. veku. Među njima su upravo učenici Savremene osnovne škole, koji usvajaju i razvijaju IT znanja od samog početka školovanja. „Čas kodiranja” je još jedan od načina da provere i prošire svoja znanja.


Leave a Comment