Išli smo u posetu Muzeju nauke i tehnike na Dorćolu

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Učionica bez zidova, V-VIII, Životne veštine / 28.05.2021

Išli smo u posetu Muzeju nauke i tehnike na Dorćolu

Učenici su bili u prilici da istražuju kroz neobičnu stalnu postavku

Savremeni osnovci bili su u prilici da u maju posete pravu dorćolsku atrakciju Muzej nauke i tehnike, koji sadrži preko 5.000 predmeta iz različitih oblasti, od zbirke računara i informacionih tehnologija do elektronskih mernih aparata, zbirke zanatskih mašina i alata i tako dalje.

Osim glavne postavke, posetili su i Dečji muzej, gde su učili o vezama između tehnologije i igračaka.

Muzej nauke i tehnike čuva tehnološko nasleđe i podstiče naučno-istraživački rad u domenu istorije nauke i tehnike, a učinio je i dosta kako bi svoje sadržaje prilagodio deci, sa ciljem podizanja svesti o tome da kulturnu baštinu treba čuvati. To je važno i za popularizaciju nauke i tehnike kao važnih oblasti kulturnog života.

Mališani su uživali gledajući eksponate iz zbirke radio-aparata, grafičke tehnike, modela i prototipova, foto-tehnike, zbirke pisaćih mašina i studijskih aparata za medije. Sa njima su bili nastavnici Melanija Savić i Željko Zarić. Avantura je počela.

DEČJI MUZEJ I NAUČNI CENTAR

U prostoru Muzeja nauke i tehnike nalazi se i postavka Dečjeg muzeja i Muzeja igračaka, što je bilo posebno zanimljivo savremenim mališanima budući da su način prezentacije i prostor potpuno prilagođeni i namenjeni deci njihovog uzrasta. U prvoj celini predstavljeno je preko 150 eksponata igračaka iz prve polovine XX veka.

Drugu, savremeniju celinu čini interaktivni deo postavke, u kojoj se primenjuje nova tehnologija pod nazivom „Proširena stvarnost”. Tu su naši petaci pomoću mobilnog telefona saznavali više o nekoj temi kroz kombinaciju kompjuterski generisanih slika i informacija iz stvarnog sveta.

Za razliku od drugih muzeja u kojima se mališani upozoravaju da ne diraju eksponate, osnovna ideja ovog namenskog muzeja je poruka – molimo vas da dirate predmete. To samo govori o činjenici koliko je ovaj dorćolski muzej savremen.

U okviru Muzeja nauke i tehnike funkcioniše i Naučni centar, u kome su savremeni osnovci mogli da dožive nauku kao celovit sistem znanja nezavisan od krute podele na naučne discipline i školske predmete. U tom smislu postoji sličnost između pristupa znanju u Savremenoj osnovnoj školi, gde se, takođe, ukidaju krute podele između predmeta i insistira se na tome da se oni proučavaju interdisciplinarno.

INTERDISCIPLINARNI PRISTUP UČENJU ZA BUDUĆE NAUČNIKE

Jedan od najboljih primera takve prakse je STEM obrazovanje, koje je zamišljeno kao kombinacija nekoliko akademskih disciplina: nauke (science), tehnologije (technology), inženjerstva (engineering) i matematike (mathematics).

Upravo ova praksa Savremene bila je povod za posetu Naučnom centru, koji promoviše učenje kroz otkrivanje, učestvovanje, eksperimentisanje i neposredan kontakt sa problemima. U okviru stalne postavke Naučnog centra muzeja prikazano je 20 eksponata koji su osmišljeni da približe pojave i fenomene iz astronomije, matematike, fizike, biologije, psihologije i logike, tako da su mali učenici bili na zabavan način i kroz igru podstaknuti na razmišljanje i problem solving metode koje vežbaju i u školi.

Posle ovakve posete učenici zaista imaju proširene vidike. Zato je Muzej nauke i tehnike mesto koje će se često vraćati!