Analiza finskog obrazovnog sistema

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 13.06.2022

Nastavnici Savremene i roditelji učestvovali u analizi kvaliteta finskog obrazovnog sistema

Finski obrazovni model ocenjen kao visokokvalitetni sistem učenja

Savremena je jedina škola u regionu koja kroz partnerstvo sa finskom školom New Nordic School zvanično svojim učenicima donosi finsko obrazovanje kroz Nordic Baccalaureate program. Prošle nedelje su roditelji i nastavnici Savremene dobili priliku da iznesu svoje utiske o finskom obrazovnom modelu i tome kako on utiče na razvoj dece. 

Već dugo finsko obrazovanje širom sveta važi za najbolji školski sistem. Principi na kojima ovo obrazovanje počiva pripremaju učenike za uspešan život i rad u 21. veku tako što ih uče da budu radoznali, snalažljivi i hrabri u usvajanju novih znanja.

Kroz finski model obrazovanja učenici se pripremaju za celoživotno učenje, a škola postaje interesantnije mesto, gde učenici rado dolaze. Ovakva nastava je za učenike veoma stimulativna i podsticajna.

Stiven Koks, mentor New Nordic Schoola i direktor ove prestižne ustanove, obavio je intervjue na temu primene finskog obrazovnog modela sa učenicima, učiteljicama i roditeljima Savremene.

Na osnovu mišljenja roditelja i nastavnika došli smo do zaključka da ovaj obrazovni model učenicima Savremene omogućava usvajanje ključnih znanja i ostvarenje punog potencijala u skladu sa njihovim potrebama i afinitetima.

Finski obrazovni model garantuje kvalitet nastave i prožet je najboljim svetskim praksama

Finski program ohrabruje učenike da razvijaju svoju urođenu kreativnost, otkrivaju svoja prava interesovanja i slobodno oblikuju sopstvenu budućnost. Takvi učenici su srećniji, zbog čega kasnije postaju i uspešniji. 

Šest principa Nordic Baccalaureate programa koji se primenjuju u Savremenoj:

  • FUTURE-READY – Pripremanje učenika za uspeh u nepoznatoj budućnosti usvajanjem veština poput kreativnosti, timskog rada i kritičkog razmišljanja. Ove veštine se primenjuju u nastavi iz različitih predmeta na rešavanje problema iz realnog sveta.
  • KOMPETENCIJE – Usvajanje kompetencija modernog obrazovanja kroz njihovo pretvaranje u praktične kompetencije za učenje primenjivo u različitim kontekstima.
  • SVRSISHODNOST – Davanje šireg smisla učenju kroz povezivanje znanja iz različitih predmeta sa „Ciljevima održivog razvoja” Ujedinjenih nacija, koji učenicima pokazuju kako mogu da primene znanja iz učionice u realnom svetu.
  • PERSONALIZACIJA – Učenje skrojeno prema meri svakog učenika omogućava razvoj u skladu sa njegovim sopstvenim ritmom. Učeničke želje, potrebe i afiniteti stavljaju se u središte onoga što oni uče i stvaraju u školi.
  • INTERDISCIPLINARNOST – Povezivanje znanja iz različitih predmeta u jednu celinu. Učenici znanja iz različitih predmeta spajaju u brojne zadatke, pomoću kojih dele svoje znanje sa drugarima, nastavnicima i roditeljima na smislen i personalizovan način.
  • OPŠTE BLAGOSTANJE UČENIKA – Učenici na holistički način pristupaju fizičkom, psihičkom i emocionalnom blagostanju kroz pažljivu integraciju akademskog učenja, fizičkih aktivnosti i smislenih praksi u svoju svakodnevnu aktivnost. Ovakva praksa pomaže učenicima da budu prisutni u svakom trenutku, smanjuje stres i povećava njihov potencijal za učenje.