Kako se uči o legalnim procesima u Savremenoj?

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 30.05.2022

Savremena realizovala projekat Instsituta za moderno obrazovanje i ambasade SAD

Na časovima građanskog vaspitanja učimo kako se donose odluke i rešavaju problemi

U želji da ostane dosledan vizionarskoj nameri da prosvetnim radnicima svih profila pruži priliku za lično i profesionalno usavršavanje i razvoj, Institut za moderno obrazovanje uspostavio je saradnju sa Ambasadom Sjedinjenih Američkih Država radi unapređenja zajedničke vizije o budućnosti obrazovanja, koja će ujediniti nastavnike i sve mlade ljude sa progresivnim idejama, kao i radi saradnje na njenom ostvarenju.

Rezultat ove saradnje je podrška Ambasade SAD kada je reč o projektu koji Institut sprovodi kako bi pružio nastavnicima građanskog vaspitanja priliku da budu aktivni učesnici u građenju jedne nove zajednice, u kojoj se jačaju kapaciteti mladih ljudi prilikom samostalnog i demokratskog donošenja odluka.

Sa ponosom vam predstavljamo projekat koji je realizovan na časovima građanskog u Savremenoj

Zajednički projekat „Obrazovanje budućeg glasačkog tela o procesima donošenja odluka u demokratskim društvima kroz građansko vaspitanje – Suđenje Sokratu” realizovan je u Savremenoj.

Marija Šaponjić i Miloš Petrović, nastavnici građanskog vaspitanja, tokom obuke stekli su adekvatna znanja i veštine neophodne da sa učenicima petog, šestog i sedmog razreda realizuju ovaj projekat.

S obzirom na to da je reč o učenicima osnovnoškolskog uzrasta i da nemaju nastavne predmete Filozofiju i Logiku, sudilo se književnim junacima iz plana i programa za predmet Srpski jezik i književnost, a ne Sokratu, kako je prvobitno zamišljeno.

Na pripremi za projekat jednoglasno je odlučeno da se sudi junacima pripovetke „Činovnikova smrt” Antona Pavloviča Čehova. Svi ostali elementi projekta u potpunosti su sprovedeni – suđenje se odvijalo po sistemu krivičnog postupka Republike Srbije, kao i po sistemu krivičnog postupka u Sjedinjenim Američkim Državama.

Učenici su morali da izuče Krivični zakonik Republike Srbije, ali i Floride, čiji su sistem takođe primenjivali na projektu. Tokom suđenja raspored sedenja bio je isti kao i u sudnicama.

Učenici su uživali u istraživanju zakonika, suđenju, ali i donošenju presuda i samom toku pretresa. Neki su već videli sebe kao buduće advokate, tužioce i sudije.

Cilj projekta u potpunosti je ostvaren, a nastavnici su još jednom na časovima građanskog vaspitanja bili motivisani da usmere učenike ka negovanju svestranog, multidisciplinarnog načina rešavanja problema.