Za početak, hajde da saznamo nešto više o STEAM-u. Ovo je moderan pristup znanju, interdisciplinarni obrazovni predlog koji kao svoje osnovne komponente uključuje nauku (S), tehnologiju (T), inženjering (E), umetnost (A) i matematiku (M). Opšta ideja modernog koncepta STEAM-a ima svoje korene u predsokratovskoj filozofskoj misli, gde znanje nije bilo ograničeno na oblasti, već je nastajalo kao posledica stalne međusobne interakcije ovih oblasti. STEAM program ima fleksibilnost da se prilagodi različitim kulturnim sredinama svakog mesta, bez odstupanja od svog glavnog cilja – sticanja suštinskog znanja.
Cilj ovog programa je da učenici u istraživačkom okruženju shvate kako stvarni svet funkcioniše. Koristeći specijalno dizajniran jednostavan sistem zgrada, oni konstruišu mehaničke sisteme, arhitektonske strukture, električna kola i istražuju način na koji oni rade. Na taj način oni otkrivaju zakone koji regulišu mehaniku, akustiku i elektricitet, uvek polazeći od intuitivnog razumevanja prirodnog fenomena. Kretanje, sila, ravnoteža, zvuk, talasi, električna kola i poluge neke su od glavnih tema koje proučavaju. Zatim razgovaraju o energiji i njenim različitim oblicima.
Istovremeno, oni koriste matematiku kao oruđe za formulisanje ovih zakona, shvatajući tako neophodnost postojanja sveta matematičkih pojmova i načina na koji se konstituiše teorijski svet fizike.
Stvarajući sopstvene konstrukcije, učenici u rad unose svoj lični, odnosno subjektivni element. Kroz uzastopne korake koji su im potrebni kako bi ostvarili svoju zamisao, doživljavaju radost stvaranja (naučnog i umetničkog), ali i neophodnost sledećeg koraka, koji bi logično trebalo da podrže. Na ovome se radi i pojedinačno i u timu, uz naglasak na zajedništvu umesto na takmičenju.